قطر بدون هماهنگی با ما سرمایه گذاری نکند

قطر بدون هماهنگی با ما سرمایه گذاری نکند
يکشنبه 2 تير 1392 - 22:06

رئیس جمهور فرانسه که در دوحه به سر می برد، ضمن تاکید بر این که با سرمایه گذاری قطری ها در کشورش مخالفتی ندارد، از وجود محدودیت هایی برای سرمایه گذاری دوحه در خاک فرانسه سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فرانسوا اولاند" روز یک شنبه در دوحه با وجود تاکید بر این که پاریس، مخالفتی با سرمایه گذاری های قطر ندارد، از وجود "شروط" و "اصولی" سخن گفت که باید در این سرمایه گذاری ها رعایت شوند. وی همچنین طرح های جدیدی برای مسلح کردن کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس به تجهیزات نظامی ارائه کرد.

رییس جمهور فرانسه در بازدید از کارگاه بزرگی که توسط شرکت فرانسوی بوئینگ در دوحه ساخته می شود، گفت: ما مخالف سرمایه گذاری های قطر در فرانسه نیستیم، اما می گوییم که شروطی وجود دارند که باید رعایت شوند و زمینه هایی وجود دارند که باید بروز یابند، از آن گذشته اصولی وجود دارند که باید آن ها را دریافت.

گفتنی است، قطر در پنج سال گذشته حدود 12 میلیارد یورو در فرانسه و به ویژه در بخش املاک فاخر و هتل های بزرگ و شرکت های عظیم سرمایه گذاری کرده است و این موضوع در فرانسه جنجال برانگیز شده است.

اولاند تاکید کرد: به نفع فرانسه است که در این منطقه حضور داشته باشد و بفهماند که می تواند سرمایه گذاری ها را به خود جلب کند، اما من می گویم که این کار باید بر اساس برخی شروط صورت گیرد.

وی سپس به سرمایه گذاری 50 میلیون یورویی در حومه پاریس اشاره کرد که قطر خواهان آغاز آن در سال 2011 بود و گفت: این موضوع پیش از انتخاب من اعلام شده بود. من می گویم بهتر است صندوق سرمایه گذاری مشترک با سرمایه قطری فرانسوی پایه گذاری شود.

به باور اولاند، صندوق 300 میلیون یورویی شراکت میان صندوق ذخیره فرانسه و صندوق حاکمیتی قطر با هدف کمک به شرکت های فرانسوی متوسط و کوچک در شهرک های فرانسوی ایجاد شده است.

اولاند در یک همایش اقتصادی خاطر نشان کرد: ما از سرمایه گذاری قطر استقبال می کنیم و این کشور می تواند در همه زمینه ها سرمایه گذاری کند، اما اولویت باید با صنایع و خدمات باشد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری های قطر باید از طریق همکاری با ما در مکانی که ما برای آن انتخاب می کنیم، باشد.

از سوی دیگر، اولاند در مصاحبه ای که روز یک شنبه منتشر شد، گفت: فرانسه طرح های تازه ای به قطر ارائه داده است که بر اساس آن ها، تجهیزات نظامی به قطر بدهد و در زمینه نتایج این طرح ها خوشبین هستیم.

فرانسه، بزرگ ترین منبع تامین سلاح قطر به شمار می رود و امیدوار است که بتواند قرارداد مسلح کردن نیروی هوایی قطر به جنگنده های رافائل ساخت شرکت داسو را با قطر منعقد کند.
خبرگزاری قطر به نقل از اولاند نوشت که فرانسه سلاح های سبک و پیشرفته در اختیار ارتش قطر قرار می دهد.

وی افزود: طرح های تازه ای به نیروی هوایی، نیروی زمینی و نیروی دریایی قطر ارائه کردیم و من مطمئنم که در این زمینه ها به پیشرفت هایی خواهیم رسید.

رئیس جمهور فرانسه، برای شرکت در نشست کشورهای عربی و غربی مخالف سوریه به دوحه سفر کرده است.

فرانسه و قطر از روابط تجاری و سیاسی مستحکمی با یکدیگر برخوردارند و اولاند امیدوار است که بتواند تمام تلاش خود را برای استحکام بخشیدن به تامین منافع فرانسه در قطر به کار بندد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها