وکلای تونسی از مفتی قطر شکایت می کنند

وکلای تونسی از مفتی قطر شکایت می کنند
دوشنبه 3 تير 1392 - 09:48

وکلای تونسی از تصمیم خود برای ارائه دادخواست قضایی علیه مفتی قطر درارتباط با فتواهای تحریک انگیز وی درباره "جهاد در سوریه" خبر دادند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "الصباح نيوز" اعلام کرد "باديس الكوباكجى" وکیل و کارشناس علوم سیاسی تونس تصمیم گرفت به همراه جمعی دیگر از وکلای تونسی به دادستان دادگاه بدوی این کشور علیه یوسف قرضاوی شکایت کند.

وکلای تونسی دیروز جلسه ای را برای بررسی این موضوع برگزار کردند ،و قرار است امروز (دوشنبه) نیز قبل از ارائه شکایت به دادستانی جلسه دیگری تشکیل دهند.

الكوباكجى گفته است که این شکایت در ارتباط با فتواهای قرضاوی درباره تحریک تونسی ها به مشارکت درجهاد در سوریه است که باعث شده جوانان تونسی در جنگی که به صلاح کشور نیست ، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از جوانان تونسی دست از تحصیل کشیده و برای جنگ به سوریه رفته اند اظهار داشت: "برخی ها جوانان تونسی را برای رفتن به سوریه به بهانه جهاد فریب دادند."

این وکیل تونسی همچنین تأکید کرد، هزاران تونسی برای "جهاد در سوریه" از طریق لیبی و ترکیه به این کشور رفتند و بسیاری از خانواده های تونسی در رسانه های داخلی این کشور ، از وجود شبکه هایی که فرزندان آنان را به رفتن به سوریه برای "جهاد" تشویق می کنند ، گله و شکایت کرده اند.

تیمی به نمایندگی از "مرکز هماهنگی ملی دفاع از تونسی های سرگردان و دستگیر شده در سوریه" اوایل ماه جاری (ژوئن) به دمشق سفر کرد تا از وضعیت تونسی ها در سوریه و مشکلات آنان مطلع شود.
مذاکرات برای هماهنگی با طرف هایی از جامعه مدنی سوریه و نمایندگانی از نظامی این کشور ، موجب شد که 43 نفر از زندانیان تونسی که دستانشان به خون ملت سوریه آلوده نشده بود ، آزاد شوند ولی هنوز درباره راه کار تحویل این زندانیان به مسئولان تونسی توافقی حاصل نشده است.

آمارهای رسمی درباره تعداد تونسی هایی که برای جنگ به سوریه رفته اند وجود ندارد، ولی بنا به اعلام یک منبع وابسته به مرکز هماهنگی ملی دفاع از تونسی های سرگردان و بازداشت شده در سوریه ، حدود 1300 خانواده تونسی به دنبال سرنوشت فرزندان خود در سوریه هستند ، این درحالی است که شمار تونسی های سرگردان دراین کشور ، حدود 2000 نفر برآورده شده است.

مرکز هماهنگی ملی دفاع از تونسی های سرگردان و بازداشت شده در سوریه همچنین اعلام کرده است تعدادی از زنان تونسی در جهاد موسوم به " جهاد نکاح " در سوریه شرکت کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها