شیخ تکفیری آتش فتنه را در لبنان شعله ور کرد

شیخ تکفیری آتش فتنه را در لبنان شعله ور کرد
دوشنبه 3 تير 1392 - 10:23

العالم، بیروت - نماینده پارلمان لبنان گفت: اقدامات " احمد الاسیر" شیخ سلفی تکفیری، نه تنها صیدا بلکه کل لبنان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در جریان درگیری نیروهای ارتش لبنان و عناصر شیخ احمد الاسیر در شهر صیدا، 12 سرباز لبنانی کشته و 39 نفر دیگر مجروح شدند.

" قاسم هاشم" به شبکه خبری العالم گفت: شیخ احمد الاسیر به ابزار اجرای پروژه های توطئه آمیز و تروریستی تبدیل شده است و اقدامات وی نه تنها شهر صیدا را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه وی قصد شعله ور کردن آتش فتنه در کل منطقه و درگیر کردن مقاومت را در سر می پروراند.

نماینده مجلس لبنان با درخواست از ارتش لبنان برای خشکاندن فتنه این شیخ تکفیری، تصریح کرد: حمله به ارتش، حمله به تمام شهروندان لبنانی است و دربرابر چنین اقدامی نباید سکوت کرد

قاسم هاشم تأکید کرد: پیش از اینکه درباره آتش بس صحبت شود، باید فورا با این اقدام برخورد کرد.

نماینده پارلمان لبنان خواستار حمایت همه جانبه از ارتش شد و گفت: همه در برابر این رویدادها مسئول هستند و نباید به هواداران الاسیر اجازه داد تا امنیت و ثبات کشور را بر هم زنند.

روز گذشته در پی حمله گروه سلفی احمد الاسیر به یک ایست بازرسی در منطقه عبرا در نزدیکی شهر صیدا در جنوب لبنان 3 تن از عناصر ارتش لبنان از جمله 2 افسر کشته شدند که این حمله باعث تداوم درگیری ها شد و 9 تن دیگر به تلفات ارتش لبنان افزوده شد.

پیش از این احمد الاسیر با انتشار ویدئویی در اینترنت از نظامیان سنی مذهب ارتش لبنان خواست از این نهاد نظامی جدا شوند و به گروه تکفیری وی در صیدا بپیوندند.

این شیخ سلفی تکفیری بارها اعلام کرده هزینه های گروه وی از خارج از لبنان تامین می شود. وی همچنین از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه نیز پشتیبانی می کند.

پربیننده ترین خبرها