هشدار در مورد احتمال ترور هیثم مناع

هشدار در مورد احتمال ترور هیثم مناع
چهارشنبه 5 تير 1392 - 22:39

به نظر می رسد مواضع و دیدگاه های هیثم مناع از مخالفان نظام حاکم بر سوریه مبنی بر مخالفت مدنی و نه نبرد مسلحانه برای رسیدن به خواست های موجود، چندان به مذاق برخی طرف ها خوش نیامده و آنها در صدد ترور این شخصیت ملی سوری برآمده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع خبری در لندن و استانبول اعلام کردند که سرویس های اطلاعاتی پیگیر قضیه سوریه اطمینان دارند که طرح ترور "هیثم مناع" یکی از مؤسسان ائتلاف مخالف "تشکّل ملی هماهنگی گروه های خواهان تغییرات دمکراتیک" سوریه در پایتخت یکی از کشورهای اروپائی بجز فرانسه آماده شده است زیرا هیثم مناع تابعیت فرانسوی دارد و در دیگر کشورهای اروپائی دیدارهائی را برگزار می کند و به فعالیت های خود می پردازد.

سایت الحقیقه نزدیک به هیثم مناع در گزارشی نوشت: منبعی مرتبط با دفتر"جان ویلیکس" مسئول امور سوریه در وزارت امورخارجه انگلیس روز سه شنبه  به الحقیقه گفت: ما اطلاعاتی درباره طرح ترور هیثم مناع به دست آورده ایم و این موضوع را به دولت فرانسه ابلاغ کردیم زیرا مناع تابعیت فرانسوی دارد همچنین دولت ترکیه را از این موضوع آگاه کردیم چون مقدمات ترور مناع در خاک ترکیه آماده می شود .
این منبع تلویحاً از دست داشتن یک گروه سیاسی سوری خارج نشین در تهیه طرح ترور هیثم مناع خبر داد و اعلام کرد: برخی گروه های سیاسی مخالف برای حل اختلافات سیاسی خود نمی توانند گزینه ای را بجز گزینه خشونت درپیش بگیرند .
منابع خبری در ترکیه نیز خبر طرح ترور هیثم را تأیید کرده ان . منبعی کُردی – تُرکی که به بررسی امور سوریه می پردازد، در همین راستا اعلام کرد: وزارت امور خارجه ترکیه هفته گذشته پیام هشدارآمیزی را از وزارت امور خارجه روسیه دریافت کرد که در این پیام آمده است "آن دسته از مخالفان سوری که از حمایت آنکارا برخوردار هستند، در خاک ترکیه طرحی را برای ترور هیثم مناع آماده می کنند." 
این منبع در ادامه اعلام کرد: وزارت امور خارجه روسیه در این پیام "ائتلاف سوری مخالف" (به ریاست جورج صبرا) و اخوان المسلمین را جزء طراحان ترور هیثم مشخص کرده است.
منبع مذکور افزود: دولت روسیه هیثم مناع را از طرح ترور وی مطلع کرده و از وی خواسته که برای حفظ جان خود احتیاط را در برخی کشورها به خصوصً آلمان و سوئیس رعایت کند.
آمریکا به درخواست ائتلاف سوری مخالف و شورای ملی سوریه که وابسته به اخوان المسلمین هستند، به روس ها ابلاغ کرده بود که هنگام برگزاری کنفرانس ژنو 2 هیثم مناع نباید عضو هیچ هیأت سوری مخالف باشد .   
منبعی آگاه در مصاحبه با سایت خبری الحقیقه اعلام کرد: رابرت فورد سفیر آمریکا در دمشق که به نمایندگی از ائتلاف ملی سوریه و دیگر مزدوران واشنگتن، با روس ها در ژنو مذاکره می کند؛ روز سه شنبه در ژنو به هیأت روسی گفته بود که "آمریکا مخالف حضور هیثم مناع در هر کنفرانس صلحی است." فورد افزوده بود که دولت متبوعش همچنین مخالف حضور هر هیأت کُرد در کنفرانس است زیرا ائتلاف ملی سوریه شامل اعضای کُرد است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها