چرا المستقبل درصدد ایجاد فتنه در لبنان است؟

چرا المستقبل درصدد ایجاد فتنه در لبنان است؟
شنبه 8 تير 1392 - 17:41

یک کارشناس سیاسی لبنانی با هشدار درباره توطئه تضعیف ارتش و تخریب عقیده ضدصهیونیستی آن، تاکید کرد: جریان المستقبل برای نیل به اهداف سیاسی و انتخاباتی خود و بازسازی محبوبیت فروریخته اش تلاش می کند که لبنان را گرفتار فتنه مذهبی و قومیتی کند.

رضوان رزق نویسنده و پژوهشگر سیاسی لبنانی، شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: وقایع کنونی لبنان، امتداد فتنه ای است که گروه های تکفیری بیگانه با حمایت گروه المستقبل به راه انداخته اند.
رزق افزود: حمله به نیروهای ارتش لبنان بخشی از توطئه تضعیف ارتش است؛ ارتشی که به دست امیل لحود رئیس جمهوری وقت این کشور بازسازی شد و از آن زمان عقیده ضدصهیونیستی را درپیش گرفته و به همین دلیل آماج حملات سهمگین قرار دارد.

کارشناس سیاسی لبنانی گفت: آنچه در لبنان می گذرد، فتنه ای مذهبی و قومیتی است که برخی گروه های سیاسی به آن دامن می زنند. این گروه های سیاسی که برای حفظ موقعیت پارلمانی و سیاسی خود به فتنه مذهبی و قومیتی دامن می زنند، باید از سرنوشت "احمد الاسیر"، شیخ سلفی تکفیری درس عبرت بگیرند.

وی ادامه داد: هر گروهی که برای نیل به اهداف خاص خود درپی ایجاد فتنه مذهبی و قومیتی باشد، سرانجام ناکام خواهد شد و به خواسته اش نخواهد رسید.

در همین حال دادگاه نظامی لبنان "شادی مولوی" را که ده روز پیش به اتهام عضویت در گروهی تروریستی بازداشت شده بود، به قید وثیقه آزاد کرد. منبعی در دستگاه قضائی لبنان اعلام کرد: مولوی تا تکمیل تحقیقات ممنوع السفر شده است.

مولوی متهم به عضویت در یک گروه تروریستی مسلح و تعرض به شهروندان و املاک آنها و به خطر انداختن امنیت کشور است. یک تبعۀ قطر نیز به همراه مولوی بازداشت شده بود که فورا آزاد شد.

پربیننده ترین خبرها