محکومیت قطع برنامه های العالم از ماهواره های اروپا

محکومیت قطع برنامه های العالم از ماهواره های اروپا
يکشنبه 9 تير 1392 - 18:18

پاریس، العالم- شماری از شخصیتهای آکادمیک عربی و غربی، تهدید ماهواره های اروپایی در زمینه عدم پخش برنامه های شبکه خبری العالم را محکوم کردند.

این کارشناسان سیاسی و رسانه ای معتقدند رژیمهایی که در پشت پرده چنین تصمیمی قرار دارند - به ویژه آمریکا- می خواهند با تاثیر رسانه هایی مانند العالم مقابله کنند.

بسام طحان متخصص جغرافیای سیاسی به شبکه خبری العالم گفت: شبکه العالم و سایر شبکه های ایرانی اگر فعال و تاثیرگذار نبودند، در معرض چنین تحریمی قرار نمی گرفتند. مساله تحریم، یک نمایش مضحک است. این ممنوعیت بر ضد سیاست فرهنگی ایران، نوعی محاربه با جریان باز اطلاعات است که اطلاع رسانی غربی در مسیر عکس آن حرکت می کند.

در همین راستا، آلن کوروِز کارشناس امور راهبردی نیز اظهار داشت: از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق تاکنون، قوانین بین المللی به خاطر سلطه طلبی آمریکا در تمام زمینه ها نقض می شود و کشورهایی که با آمریکا همراه نیستند، به طور دائمی در معرض فشار قرار دارند، لذا آنچه ایران و قبل از آن شبکه المنار لبنان در فرانسه با آن مواجه شد، مغایر با قوانین بین المللی و بر اساس دلایل واهی است.

سیمون لاولو کارشناس امور خاورمیانه نیز معتقد است: این بخشی از یک استراتژی قدیمی است تا سخنی از ایران و جهان عرب نباشد، استراتژی اتحادیه اروپا مرتبط با تصمیمهای آمریکا در زمینه سانسور رسانه های گروهی مخالف است لذا جهان غرب می خواهد فقط صدای خودش را به گوش دیگران برساند.


FF-30-12:06

پربیننده ترین خبرها