بازداشت 13 عضو یک شبکه تروریستی در عراق

بازداشت 13 عضو یک شبکه تروریستی در عراق
يکشنبه 9 تير 1392 - 23:23

پليس عراق از كشته شدن 6 و زخمي شدن 14 نفر در سلسله انفجارهاي مناطق مختلف شهر بعقوبه؛ و دستگیری 13 عضو یک شبکه تروریستی در کوت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع پليس عراق اعلام كردند: انفجار ناشي از كارگذاشتن مواد منفجره چسبنده در زير خودروي متعلق به شيخ محمد عيسى عليوى امام جماعت و خطيب مسجد روستاي الدليم در جنوب غرب شهر بعقوبه، به زخمي شدن وي و وارد شدن خسارت شديد به خودروي وي منجر شد.

همچنين براثر انفجار ديگري در مسير حركت خودروي محمد جعفر از مسئولان پليس بعقوبه در منطقه العظيم در شمال بعقوبه ، وي به شدت زخمي و دو نفر از محافظانش كشته شدند.

پليس عراق همچنين اعلام كرد انفجار در داخل يك ورزشگاه فوتبال در منطقه المنصوريه واقع در شمال شرق بعقوبه و پس از آن وقوع انفجار در داخل ورزشگاهي ديگر در نزديكي ورزشگاه اول ، 6 كشته و 12 زخمي برجاي گذاشت.

پليس استان نينوا در شمال بغداد گفت در دو حمله مسلحانه در شرق شهر موصل واقع در شمال بغداد، دو نفر از كاركنان اداره برق اين استان كشته شدند.

بر اساس اين گزارش، عناصر مسلح ناشناس ديشب با تيربار به يكی از كاركنان اداره برق استان نينوا در شرق موصل تيراندازي كردند و وي را به قتل رساندند.

همچنين به گفته اين منبع، عناصر مسلح ناشناس صبح امروز با تيراندازي به سوي يكي ديگر از كاركنان اداره برق استان نينوا در مقابل منزلش در شرق موصل وي را به قتل رساندند.

يك مسئول امنيتي عراق هم اعلام كرد که نيروهاي عراقي با اجراي چند عمليات امنيتي در مناطق مختلف شهر كوت در شمال بغداد، موفق به بازداشت 13 نفر از جمله تعدادي از اعضاي شبكه تروريستي القاعده شدند.

"حسين عبد الهادى" رئيس پليس كوت اعلام كرد نيروهاي پليس با اجراي عمليات امنيتي در مناطق بدره و منطقه مجتمع هاي مسكوني در مركز شهر كوت، 13 فرد تحت تعقيب از جمله دو عضو شبكه القاعده را كه به دست داشتن در حملات تروريستي و عضويت در يك باند توزيع قرص هاي روان گردان متهم بودند، بازداشت كردند.

وي افزود: نيروهاي عراقي يك انبار مهمات را كه دربردارنده تعداد زيادي خمپاره و گلوله بود، كشف كردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها