در گفت وگو با العالم:

وزير اطلاع رساني سوريه از مصر و تركيه انتقاد كرد

وزير اطلاع رساني سوريه از مصر و تركيه انتقاد كرد
سه شنبه 11 تير 1392 - 14:27

دمشق(العالم)- سوريه بار ديگر تاكيد كرد كه حل بحران اين كشور صرفا" به روش سياسي امكان پذير خواهد بود و از مصر و تركيه به دليل دامن زدن به بحران سوريه انتقاد كرد.

"عمران الزعبي" وزير اطلاع رساني سوريه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: منفعت سوريه دراين است كه همه گروه هاي سوري در گفتگوي ملي مشاركت داشته باشند و هيچ يك از گروه ها از اين قاعده مستثني نشوند.

الزعبي از كساني كه با دامن زدن به طايفه گري درصدد اختلاف افكني در منطقه هستند و همچنين از عملكرد دولت های مصر و تركيه در قبال بحران سوريه، انتقاد كرد و افزود: سياست اين كشورها مبتني بر تحريك درگيري هاي داخلي در سوريه است.

ناظران معتقدند كه پيشروي هاي نيروهاي ارتش سوريه درحاليست كه فشارهاي سياسي بر اين كشور از طريق تجهيز گروه هاي مسلح و تروریستی به سلاح و مهمات جدید با هدف ناكام گذاشتن هرگونه تلاش براي گفتگو همچنان ادامه دارد.
درگيري هاي ارتش سوريه با گروه هاي مسلح در مناطق مختلف اين كشور همچنان ادامه دارد و منابع نظامي از پيشروي ارتش سوريه در چندين محور از جمله در منطقه الخالديه در حمص، مزارع العين جنوبي و شرقي از توابع ريف حمص و نيز حلب و حومه آن خبر دادند.

در همین حال منابع خبری گزارش می دهند که ارتش سوریه برای شکستن محاصره تیپ 17 در شمال شهر رقه یک ستون نظامی را از تیپ 93 در شهر عین عیسی به این منطقه اعزام کرده است.

پربیننده ترین خبرها