بازداشت دوبارۀ آزادۀ تبعید شدۀ فلسطینی

بازداشت دوبارۀ آزادۀ تبعید شدۀ فلسطینی
سه شنبه 11 تير 1392 - 20:55

رژیم صهیونیستی بار دیگر "محمد ابوطیر" آزادۀ تبعید شده از قدس به رام الله را پس از آزادی و تبعید، بازداشت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ستاد بین المللی آزادی نمایندگان فلسطینی اسیر در زندان های رژیم صهیونیستی، اقدام این رژیم در بازداشت ابوطیر از خانه اش در رام الله را محکوم و تاکید کرد که این نماینده سالخورده، بیش از 30 سال از عمر خود را در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی گذرانده است.

ستاد بین المللی آزادی نمایندگان اسیر فلسطینی با اشاره به از سرگیری بازداشت ابوطیر که نماینده قدس در مجلس قانونگذاری فلسطین است، خاطر نشان کرد: به این ترتیب، شمار نمایندگان مجلس فلسطین که در زندان های رژیم صهیونیستی به سر می برند، به 14 تن می رسد. این در حالی است که اکثر این نماینده ها در بازداشت اداری هستند و این نوع بازداشت، مغایر قوانین بین المللی است.

بازداشت اداری - که فقط در اسرائیل اجرا می شود- نوعی از بازداشت است که در آن متهم تفهیم اتهام نمی شود و بدون هیچ دلیل و بدون تعیین مدت و اساسا بدون محاکمه، به زندان انداخته می شود.

ستاد بین المللی آزادی نمایندگان اسیر فلسطینی، از پارلمان ها و سازمان های بین المللی خواست که سکوت خود را در قبال جنایت بازداشت نمایندگان فلسطینی بشکنند، زیرا بر اساس قوانین بین المللی، نمایندگان هر کشور از مصونیت پارلمانی برخوردارند و بازداشت نمایندگان، خلاف همه عرف های بین المللی است.

ابوطیر، پیش از آن که در تاریخ 5 سپتامبر 2012 از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شود، 12 ماه در بازداشت اداری به سر برده بود.
26

پربیننده ترین خبرها