واکنش سوریه به حمایت تسلیحاتی انگلیس از گروه های مسلح؛

فیصل مقداد: کامرون و هیگ نمی فهمند

فیصل مقداد: کامرون و هیگ نمی فهمند
چهارشنبه 12 تير 1392 - 18:34

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت: دیوید کامرون نخست وزیر و ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس اگر تصور می کنند که با حمایت تسلیحاتی از شورشیان می توانند بشار اسد را مجبور به کناره گیری از قدرت کنند، دچار حماقت شده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فیصل المقداد در مصاحبه با روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: سوریه معتقد است که آمریکا نیز بر گروه های شورشی که به آنها تجهیزات نظامی می دهد، کنترل ندارد و نخواهد توانست که این گروه ها را مجبور به اعلام آتش بس کند تا آتش بس مقدمه ای برای آغاز مذاکرات موفقیت آمیز صلح باشد .
المقداد با بیان اینکه آمریکا از گروه های شورشی حمایت مالی و تسلیحاتی می کند ولی هیچ کنترلی بر این گروه ها ندارد و این گروه ها اهمیتی به دستورات آن نمی دهند، خاطرنشان کرد: واشنگتن از دو سال پیش تلاش می کند که گروه های شورشی را متحد و منسجم کند ولی این گروه ها بیش از پیش غیرمنسجم شده اند و تحولات میدانی نیمه اول امسال نیز به نفع نظام سوریه بوده است و ارتش در موضع حمله و هجوم قرار دارد .
معاون وزیر امور خارجه سوریه با هشدار به گروه های شورشی درباره پیشروی ارتش به سوی آنها و با یادآوری این موضوع که بازپس گیری شهر القصیر حاکی از توانمندی ارتش است؛ تاکید کرد: صدای آتش توپخانه شش ماه پیش در دمشق شنیده می شد ولی هم اکنون این شهر بسیار آرام شده است .
وی درباره تعویق برگزاری کنفرانس "ژنو 2 " نیز گفت: دولت سوریه کاملاً آماده مشارکت در کنفرانس ژنو 2 برای حل سیاسی بحران است .
معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت : آمریکا و متحدانش نخواهند توانست با حمایت از شورشیان، نظام سوریه را مجبور به دادن امتیازات مدنظر خود کنند و این تصور آنها کاملاً اشتباه است .
المقداد، دیوید کامرون نخست وزیر و ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس را احمق توصیف و خاطرنشان کرد: کامرون و هیگ احمق هستند و به اشتباه تصور می کنند که با حمایت تسلیحاتی از شورشیان می توانند پیروزی آنها را تضمین کنند زیرا حمایت تسلیحاتی نتیجه ای بجز کشتار بیشتر درپی ندارد .
وی تصریح کرد: ادعای تعامل انسان دوستانه و صادقانه انگلیس و فرانسه با بحران سوریه ادعائی مسخره است چون این دو کشور درپی تحقق اهداف استعماری خود و مجری سیاست های آمریکا هستند و عربستان و قطر نیز به نمایندگی از آمریکا نقش آفرینی می کنند و بدون دستور مکتوب واشنگتن کاری نمی کنند.
المقداد وجود حتی یک نفر از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در سوریه را تکذیب کرد و گفت: مردم ایران سخاوتمندانه از سوریه حمایت می کنند و بیشتر برخی از مایحتاج غذائی و نفت برای ما می فرستند .
المقداد که به نوشته ایندیپندنت بسیار آرام و مطمئن به نظر می رسید، استفاده نظام سوریه از سلاح های شیمیائی علیه مردم را تکذیب و تاکید کرد: سوریه سلاح های شیمیائی ندارد تا از آن استفاده کند و در همین حال از سازمان ملل متحد خواست درباره استفاده شورشیان از گازهای سمی علیه مردم سوریه تحقیق کند .
وی اعلام کرد: مخالفان سوری برای زمینه سازی دخالت نظامی خارجی در سوریه به دروغ مدعی استفاده نظام دمشق از سلاح های شیمیائی هستند در حالی که ما نمی خواهیم تجربه عراق تکرار شود و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا نیز دخالت نظامی خارجی را خط قرمز اعلام کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها