استقبال ریاض، ابوظبی و امان از سرنگونی مرسی

استقبال ریاض، ابوظبی و امان از سرنگونی مرسی
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 10:32

العالم - عربستان ، امارات و اردن اولین کشورهای عربی بودند که به ارتش مصر به خاطر عزل محمد مرسی رئیس جمهوری آن کشور تبریک گفتند و از این اقدام استقبال کردند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، خبرگزاری عربستان (واس) به نقل از تلگراف تبریک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای ملت مصر گزارش داد : به نمایندگی از ملت عربستان و از طرف خودم به شما ملت مصر تعیین رئیس جمهوری جدید در این مرحله حساس را تبریک می گوئیم و دست همه نیروهای مسلح را به گرمی می فشاریم.

عبدالله بن عبدالعزیز تاکید کرد که نیروهای مسلح مصر را از بحرانی که فقط خداوند از تبعات آن آگاه بود ،  نجات دادند و دوراندیشی و رفتار عاقلانه نیز حقوق سیاسی همه طرف ها را تضمین کرد .

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات نیز در پیامی اعلام کرد : ارتش بزرگ مصر بار دیگر ثابت کرد که حافظ و مدافع قدرتمند کشور است و می تواند مصر را به عنوان کشوری قانون مدار حفظ کند.

وزیر خارجه امارات افزود : امارات همیشه خواهان تقویت روابط خود با دولت و ملت مصر در همه زمینه ها برای تأمین منافع مشترک بوده و با توجه به روابط مستحکم خود با مصر ، با خشنودی تحولات مصر را پیگیری می کند .

" ناصر جوده " وزیر امور خارجه اردن نیز اعلام کرد : دیدگاه ثابت اردن مبتنی بر احترام به خواست ملت بزرگ مصر بوده و احترام زیادی برای نیروهای مسلح مصر قائل است؛ نیروهائی که به وظایف ملی و مهم خود با سرافرازی برای تأمین منافع مصر و دیگر کشورهای عربی عمل می کنند.

وی تاکید کرد که کشورش برای الازهر نیز که نقش مهم آگاه سازی در سطح جهان اسلام را به عهده دارد، همچنین برای مسیحیان و دستگاه قضائی احترام خاصی قائل است دستگاه قضائی که رئیس اش مسئولیت خطیر اداره موقت امور کشور به وی واگذار شده است .

محمد مرسی در تیرماه سال گذشته به فاصله کوتاهی پس از انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهوری مصر ، به عربستان سعودی رفت و با پادشاه  و سایر مقام های آن کشور دیدار کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها