ضربه سنگین برکناری مرسی به قطر

ضربه سنگین برکناری مرسی به قطر
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 14:16

العالم - فایننشال تایمز در مقاله ای به بیان تأثیرعزل محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در سیاست خارجی قطر اشاره کرد و نوشت : عزل مرسی ضربه ای سنگین به حاکمان دوحه وارد کرد زیرا قطر به اخوان المسلمین امید بسته بود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روز نامه فایننشال تایمز در این مقاله خاطرنشان کرد: ناظران سیاسی نگران مواجهه امیر جدید قطر با تحولات جدید منطقه بودند؛ ولی پیش بینی نمی کردند که ظرف یک هفته تحولی مانند " انحلال دولت اخوانی مصر" اتفاق بیفتد.

در این مقاله با اشاره به اینکه قطر حامی اسلامگرایان فعال در کشورهایِ شاهد بهار عربی است ، آمده است :قطری ها  8 میلیارد دلار به مصر پس از سرنگونی حسنی مبارک اعطا کردند و اعتبار آنان با سرنگونی محمد مرسی بدون شک لطمه خواهد خورد.

این روزنامه می افزاید : امیر جدید قطر اعلام می کند که اعتدال را در سیاست خارجی پیش خواهد گرفت؛ ولی کارشناسان معتقدند که هر نوع تغییری در سیاست خارجی قطر به تدریج اعمال خواهد شد زیرا شالوده و پایه سیاست خارجی این کشور ریخته شده است.

از سوی دیگر کشورهای عربی دیگری مانند امارات و عربستان از روی کارآمدن اخوان المسلمین مصر ناراضی بودند و هم اکنون آماده حمایت مالی از جانشین اخوان المسلمین هستند.

فایننشال تایمز به نقل از کارشناس اقتصادی می نویسد : نحوه تعامل قطر با لیبی و سوریه اشتباه بود همچنین میلیاردها دلاری را که به دولت مرسی اعطا کرده بود ، از دست داد.

پربیننده ترین خبرها