الجزیره، بین رفتن امیر قطر و محمد مرسی

الجزیره، بین رفتن امیر قطر و محمد مرسی
جمعه 14 تير 1392 - 16:40

یک روز پیش از "رهائی" مصر از حکومت اخوان المسلمین، خبری مبنی بر عزل حمد بن جاسم نخست وزیر قطر از آخرین سمت رسمی خود یعنی سمت معاون رئیس صندوق سرمایه گذاری منتشر شد که این خبر بسیار مهم ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تمیم بن حمد امیر جدید قطر پیش از این حمد بن جاسم را از سمت های نخست وزیری و وزیر امور خارجه عزل کرد و به نزاع طولانی و سخت خود با وی پایان داد .
به نوشته روزنامه الوطن مصر، جهانیان انتظار داشتند که حمد بن جاسم از طریق سمت معاون رئیس صندوق سرمایه گذاری قطر نقش پشت پرده را ایفاء کند، به این معنی که حمد می توانست از طریق اموال این صندوق همچنان به نفوذ خود در خارج ادامه بدهد.
صندوق سرمایه گذاری قطر مرکز اقتصادی این کشور در خارج است که دارائی اش بین 150 میلیارد دلار و 200 میلیارد دلار است .
تمیم بن حمد امیر جدید قطر روز دوم جولای دستور عزل حمد بن جاسم از سمت معاون رئیس صندوق سرمایه گذاری را صادر کرد و حمد هم اکنون یک سمت غیررسمی در قطر دارد و آن فعالیتش در شبکه تلویزیونی الجزیره است .
حمد بن جاسم حامی مالی، سیاسی، رسانه ای و تسلیحاتی اخوان المسلمین مصر بود و شبکه الجزیره از اخوان المسلمین با وجود ناکارآئی اش حمایت می کرد، ولی حمد سرانجام همزمان با سقوط حکومت اخوان المسلمین کنار رفت، مساله ای که به باور بسیاری بر توان الجزیره قطر تاثیرگذار خواهد بود و آینده این شبکه را به خطر خواهد انداخت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها