نقشه "ب" برای براندازی حکومت مرسی

نقشه
دوشنبه 17 تير 1392 - 17:21

"مجتهد" عربستانی، فعال اجتماعی و کاربر مشهور تویتر، تبریک زودهنگام پادشاه عربستان به عبدالفتاح السیسی فرمانده ارتش مصر را آشکار کنندۀ نقشه "ب" عربستان، السیسی، البرادعی، جبهه نجات ملی و همچنین پسمانده های رژیم مبارک دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مجتهد" که منبع بسیاری از اخبار پشت پرده خاندان حاکم بر عربستان است، در یک پست "فوری" بر روی صفحه تویتر خود نوشت: شتابزدگی ملک عبدالله پادشاه عربستان در تبریک به عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق مصر، نشان می دهد که آل سعود اطمینان داشتند که هواداران مرسی از هم گسسته و ناکام خواهند شد و پسمانده های رژیم مبارک می توانند به راحتی اوضاع را تحت کنترل خود در آورند.

این فعال اجتماعی مصری تاکید کرد: تیم توطئه بر ضد مرسی گمان می کرد که چیره شدن ارتش بر اوضاع در کنار جمعیت ساختگی که روز 30 ژوئن گرد هم می آورند، به اضافه بازداشت رهبران از یک سو؛ و بستن شبکه های تلویزیونی می تواند زمینه کامل ناکامی هواداران محمد مرسی رئیس جمهور مصر را فراهم کرده و به پیروزی کودتا منجر شود.

مجتهد در ادامه ارزیابی های خود خاطر نشان کرد: دراین میان واکنش مردم و تجمع های بسیار گسترده از یک سو و بروز نشانه های دودستگی در ارتش، به تیم توطئه گران ضربه ای سهمگین وارد کرد و آنان را ناچار کرد نقشه " ب " را جایگزین کنند در حالی که فکر نمی کردند به اجرای این نقشه نیاز پیدا کنند.

وی افزود: بر اساس نقشه "ب" هزار تن از عناصر امنیتی رژیم سابق و مزدوران و هرج و مرج طلبان دست به اقدامات خشونت بار می زنند و حملاتی بر ضد هر دو گروه مخالفان و طرفداران رئیس جمهور ترتیب می دهند و آن را در سراسر کشور گسترش می دهند.

مجتهد، هدف از نقشه " ب " را قانع کردن مردم به این موضوع دانست که کشور گرفتار هرج و مرجی فراگیر شده است و کنترل اوضاع جز با اعمال سلطه نظامی امکان پذیر نیست به همین سبب مردم قانع می شوند که کنترل کشور به نظامیان واگذار شود تا جلوی هرج و مرج گرفته شود.

تامین هزینه های مالی این نقشه به عهده عربستان و امارات واگذار شد و بازمانده های رژیم مبارک و عناصر سازمان امنیت سابق ساماندهی شدند و پس از کودتا به پست های سابق خود در وزارت کشور بازگردانده شدند.

یکی از نکته های مهم در این مجال، نگرانی آمریکا از این نقشه است، زیرا آمریکا بیم آن دارد که فراگیر شدن هرج و مرج در مصر زمینه قدرت گرفتن گروه های جهادی را فراهم کند و موجب تسلط آنان بر سینا شود که در این صورت اسرائیل بزرگ ترین بازی این نقشه خواهد بود.

مجتهد در پایان مطلب خود، به خوانندگان وعده داد که تفاصیل بیشتری از این توطئه را آشکار کند و تاکید کرد: توطئه چینی بر ضد مرسی از ابتدای انتخاب او به ریاست جمهوری آغاز شده بود و توطئه کودتا آخرین نقشه ای بود که در این مجال کشیده شد و پیشینه برنامه ریزی برای آن به چند ماه گذشته برمی گردد.
26

پربیننده ترین خبرها