نخست وزیر "ائتلاف معارضین سوریه" استعفا داد

نخست وزیر
دوشنبه 17 تير 1392 - 19:45

رييس خودخواندۀ "دولت موقت معارضین سوري" چند ماه پس از انتصاب به این منصب خیالی، سرانجام اعتراف کرد که در تشكيل دولت موقت براي ائتلاف مخالفان سوريه ناتوان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ائتلاف معارضین سوريه در صفحه خود در شبكه اجتماعي فيس بوك اعلام كرد: غسان هيتو از ماموریت تشكيل "دولت موقت" انصراف داده است.

هیتو در بیانیه ای که در این صفحه منتشر شده آورده است: این استعفا به خاطر حفظ مصالح "انقلاب" سوریه صورت گرفته تا ریاست جدید ائتلاف بتواند اهداف مورد نظر را بر اساس سیاست های جدید خود محقق سازد.

گفتنی است، ائتلاف مخالفان سوريه در ماه مارس گذشته "غسان هيتو" تاجر سوري مقيم امريكا را براي تشكيل دولت موقت انتخاب كرد، اما تشکیل دولت موقت، با مخالفت گسترده بسیاری از اعضای "ائتلاف معارضین سوری" از جمله معاذ الخطیب رئیس سابق این ائتلاف مواجه شده بود.

ائتلاف مخالفان سوريه، شنبه گذشته در نشست استانبول، "احمد عاصي الجربا" را به عنوان رییس این ائتلاف و جانشين احمد معاذ الخطيب رييس مستعفي پيشين انتخاب كرد. خطیب و شمار دیگری از اعضای این تشکل از جمله "رياض سيف" و "توفيق دنيا" در نشست هفته گذشته در استانبول شركت نكردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها