نقش آفرینی برخی كشورهاي منطقه در كشتار مردم عراق

شنبه 22 تير 1392 - 23:02

بغداد، العالم ـ رييس جماعت علماي عراق، نقش آفرینی پنهان برخي كشورهاي منطقه در عراق براي ضربه زدن به فرايند سياسي و خدمت به منافع امريكا و رژيم اشغالگر را مورد تاکید قرار داد.

شيخ "خالد الملا" روز شنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم گفت: خشونت و تروريسم و تكفير در عراق علل و عوامل اصلي دارد؛ نخست سياستهاي امنيتي ضعيف و قديمي عراق در مقابل تحول و توسعه امكانات گروههاي تروريستي به سبب حمايتهاي بين المللي از آنهاست؛ و ديگري عدم تحقق مصالحه و آشتی واقعي ميان رهبران گروههاي سياسي و درگير بودن آنها با مشكلات شخصي كه زمينه نفوذ گروه هاي تروريستي در كشور را فراهم كرده است.

وي افزود: مساله امنيت در عراق در واقع بازتاب عوامل منطقه اي به ويژه حوادث فعلي سوريه و مصر و برخي كشورهاي عربي و اسلامي ديگر است كه شهروند عراقي تاوان سنگين آن را پرداخت مي كند.

الملا با اشاره به اينكه برای حل این بحران باید بر جبهه داخلي و بر علما و سياستمدارن كشور در اين خصوص تكيه كرد، اظهار داشت: علما و فرهيختگان كشور در مقابل خطر افزايش عمليات تروريستي، طرح ها و برنامه هايي براي بالابردن سطح آگاهي اجتماعي و فرهنگي و اسلامي در نظر گرفته اند.

رييس جماعت علماي عراق با بيان اينكه عراق به پوشش رسانه اي مداوم براي بالابردن سطح بيداري در جامعه نياز دارد، خطر فراروي عراق را بسيار بزرگ توصيف كرد و با اشاره به اقدام شيخ الازهر در چند روز پيش عليه قرضاوي، گفت: شيخ الازهر اقدامات قرضاوي را براي جهانيان برملا كرد و آنها را اقداماتي خصمانه و برضد وحدت اسلامي و حتي مغاير با انسانيت نيز توصيف كرد.

يادآور مي شود عراق طي ماههاي اندك گذشته شاهد افزايش خشونتها بوده است، به گونه اي كه بر طبق آمار سازمان ملل در سه ماه اخير بيش از 2500 نفر قرباني اين خشونتها شدند كه 761 نفر از آنها فقط در ماه ژوئن به قتل رسيدند و در حملات پراكنده دو روز گذشته نيز 100 نفر كشته شدند كه اين امر نگراني هاي گسترده اي درباره احتمال وقوع جنگ داخلي در عراق برانگيخته است.
18:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها