تونس نمی‌خواهد به سرنوشت مصر دچار شود

يکشنبه 23 تير 1392 - 22:44

تونس، العالم - جنبش النهضه تونس با دعوت از هواداران خود برای تجمع در پايتخت، برکناری رئيس جمهور مصر را محکوم کرد و پايبندي به اصل "مشروعيت انتخابات" را خواستار شد.

"عامر العريض" عضو دفتر سياسي جنبش النهضه (حزب حاکم بر تونس) در حاشیه این تجمع در خیابان "حبیب بورقیبه" در پایتخت تونس به خبرنگار العالم گفت: پيام ما از تونس به مصر و مردم این کشور اين است كه ما در كنار قانون و اراده ملت ايستاده ايم و كودتا را نمي پذيريم، زيرا اراده ملت يكي از اركان اساسي استقلال در تصميم گيري هاي ملي است و كودتا عليه آن موجب از بين رفتن هویت کشور مي شود.

"فتحي العيادي" رئيس شوراي مرکزی جنبش النهضه تونس نيز در گفت و گو با شبكه خبري العالم گفت: ما در تونس به مشروعيت انتخاباتي خود بر اساس تفاهم با همه طرف هاي سياسي پافشاري مي كنيم و ازآنجا كه در آستانه انتخابات جديد قرار داریم، معتقديم آينده حكومت تونس را صندوق هاي راي مشخص خواهند كرد.

ناظران تاكيد دارند كه سرنگونی دولت مرسي تاثير مستقيمي در تحركات اخير جنبش النهضه تونس داشته است، چنان كه اعضاي آن به هم نزديك تر شده و سعي در افزایش رضايتمندي طرفداران خود دارند و از هرگونه حركت اعتراض آمیز جلوگیری می کنند.

"سيف الدين العامري" روزنامه نگار تونسی و کارشناس ارتباطات سياسي هم در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: اين يك پيام به داخل كشور است و بيانگر آمادگي حكومت براي جلوگيري از شورش هاي احتمالي است تا حوادث مصر در تونس تكرار نشود.

در این میان، جنبش النهضه علاوه بر محكوم كردن اسقاط دولت محمد مرسي در مصر و هشدار در مورد پيامدهاي خطرناك این اقدام در داخل و خارج مصر، مي كوشد قدرت خود را در قالب حمایتی كه از جانب طرفداران صورت می گیرد، به رخ رقیبان بكشد.


  MKH-14-11:40

پربیننده ترین خبرها