اختلاف ارتش آزاد و جبهه النصره، ایدئولوژیک است

اختلاف ارتش آزاد و جبهه النصره، ایدئولوژیک است
دوشنبه 24 تير 1392 - 20:15

دمشق، العالم - کارشناس سیاسی سوری، درگیری و نبرد گروه های تروریستی مسلح، به ویژه جبهه النصره با ارتش آزاد را به علل سیاسی و اقتصادی و اختلاف دیدگاه کشورهای حامی گروه های مزبور مرتبط می داند.

حمیدی العبدالله روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به تعدد جهت گیریها و رویکردهای گروه های مسلح و پیوستن طالبان افغانستان به آنان افزود: تجربیات عراق، افغانستان، سومالی و الجزایر نشان داده است که گروه های افراط گرا قادر به همزیستی با یکدیگر نیستند.

العبدالله ادامه داد: بررسی سابقه گروه های مسلح به ویژه گروه های تکفیری و مرتبط با غرب نشان داده علل درگیری آنان با یکدیگر، تفاوت در ایدئولوژی و سیاست و وجود اختلاف منافع است.

کارشناس سیاسی سوری تصریح کرد: موضوعاتی چون جذب نیرو، تقسیم اموال دولتی، اموال شهروندان یا تقسیم کمک های ارسالی از سوی کشورهای خارجی برای عملیات مسلحانه و اختلاف دیدگاه کشورهای حامی آنها نیز از دیگر علل اختلاف میان آنان است.

العبدالله همچنین از همکاری دولت دمشق با سازمانهای بین المللی برای حل مشکلات مردم به ویژه کودکان سوری تقدیر کرد.

به دنبال همکاری سوریه با نهادهای بین المللی، لیلی زروقی نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد برای سفری سه روزه به منظور بررسی اوضاع کودکان سوری و خانواده های آنان در اردن، عراق، ترکیه و لبنان، وارد دمشق پایتخت سوریه شد.


MKH-15-15:47

پربیننده ترین خبرها