عربستان از مصر استاد دانشگاه وارد می کند

عربستان از مصر استاد دانشگاه وارد می کند
سه شنبه 25 تير 1392 - 17:06

وابسته فرهنگی سفارت عربستان در مصر از عقدِ قرارداد با صدها استادِ دانشگاهی مصری برای فعالیت در دانشگاه های عربستان خبر داد.

"خالد الوهيبى" امروز (سه شنبه) در گفتگو با روزنامه " الشرق" عربستان گفت: اقدامات پایانیِ مربوط به عقدِ قرارداد با 700 استاد زن و مرد انجام شد و می توان گفت که 90 درصد از قراردادها انجام شده است.

وی افزود انعقاد قرارداد با دیگر اساتید دانشگاهی مصر به علت حوادث سیاسی کنونی در مصر به طور موقت متوقف شده، و سایر قراردادها به محض پایان یافتن بحران مصر منعقد خواهد شد.

الوهیبی درباره مبارزه با پدیده مدارک تقلبی در عربستان و ترس از سوء استفاده از بحران مصر برای رواج این پدیده اظهار داشت: تعداد مدارک تقلبی به میزان زیادی کاهش یافته است ؛ چه مدارکی که از طریق کمیته های عقد قرارداد شناسایی شده اند ، چه مدارک متعلق به اساتیدی که درحال حاضر در دانشگاه های عربستان مشغول تدریس هستند و این دانشگاه ها خواهان بررسی این مدارک شده اند.

وی تصریح کرد: کمیته های عقد قرارداد در دانشگاه های عربستان ، دیدارها و مصاحبه هایی را در مقر وابستگی فرهنگی ترتیب می دهند و دانشگاه های عربستان و مصر دقت نظرهای لازم را در زمینه صحت مدارک دانشگاهی انجام می دهند و میان مرکز وابستگی فرهنگی و کنسولگری در مصر هماهنگی های لازم انجام می شود.

الوهيبى افزود " دانشگاه های عربستان هر از گاهی خواهان بررسی صحت مدارک علمی می شوند، و درصورت مشاهده هرگونه مدرک تقلبی ، به سفارت کشوری که مدرک از آن جا صادر شده است اطلاع داده می شود تا اقدامات لازم صورت گیرد.

پربیننده ترین خبرها