برنامه القاعده برای تشکیل دولت در شمال سوریه

برنامه القاعده برای تشکیل دولت در شمال سوریه
سه شنبه 25 تير 1392 - 19:02

در پی شدت گرفتن درگیری و اختلاف میان گروه های مسلح در سوریه، سازمان تروریستی القاعده، در پی تشکیل " دولت " در شمال سوریه برآمده و روز عید فطر را به عنوان تاریخ اعلام این دولت تعیین کرده است.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از مسئولان ارشد گروه های مسلح در سوریه موسوم به "ارتش آزاد" فاش کرد که گروه القاعده پس از شکست دادن ارتش آزاد در سوریه و چیره شدن بر گذرگاه های مرزی با ترکیه، در صدد تشکیل " دولت اسلامی " در شمال سوریه برآمده و روز عید فطر را به عنوان "ساعت صفر" برای اعلام این دولت در نظر گرفته است.

روزنامه الشرق الاوسط بدون اشاره به نام منبع خود به نقل از او نوشت: دو گذرگاه باب الهوا و حازم دو هدف اساسی سازمان القاعده خواهند بود چرا که گذرگاه باب الهوا را برای تامین سلاح و مهمات و گذرگاه حازم را برای قاچاق نفت به منظور تامین نیازهای مالی احتیاج دارد.

وی با بیان این که اجرای این نقشه از یک هفته پیش با سر بریدن "فادی القش" از فرماندهان ارتش آزاد و برادرش در منطقه الدانا آغاز شده است، اظهار داشت: ترور کمال حمامی از اعضای شناخته شده فرماندهی عالی ارتش آزاد نیز در همین چارچوب صورت گرفت و این طرح با زنجیره ای از ترورهای علنی افسران و شخصیت های مهم ارتش آزاد کامل خواهد شد. 

وی با اشاره به تشدید تنشها و درگیری ارتش آزاد و القاعده درسوریه تاکید کرد که "ارتش آزاد" به منظور جلوگیری از اجرا شدن این نقشه القاعده گردان های خود را در مناطقی که در آن حضور دارد به حال آماده باش در آورده و موانعی در این مناطق ایجاد کرد تا این مناطق به لقمه ای ناگوار در گلوی " دولت اسلامی " سازمان القاعده تبدیل شوند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها