سیاستمدار سوری قربانی حمایت از مقاومت شد

سیاستمدار سوری قربانی حمایت از مقاومت شد
چهارشنبه 26 تير 1392 - 21:28

دمشق(العالم)- معاون سابق وزير اطلاع رساني سوريه ترور محمد ضرار جمو، فعال رسانه اي و رئيس اداره مهاجران عرب، در لبنان را ترور سياسي و نتيجه حمايت وي از مقاومت ارزيابي كرد.

خلف المفتاح روز چهارشنبه به شبكه خبري العالم گفت: بي شك قتل جمو اقدامی تروريستي است و عاملان آن بايد به سزاي عمل شان برسند.
وی با بیان اینکه محل وقوع ترور که در لبنان صورت گرفته است، نشانگر هماهنگي اطلاعاتي و عملياتي ميان گروه هاي مسلح در سوريه و لبنان است و تحقيقات نيز به زودي صحت اين ادعا را اثبات خواهد كرد، افزود: جهت گيري هاي تروريسم نشان مي دهد كه اين پديده در حال گسترش به كشورهاي همجوار سوريه است و ترور فردي مانند جمو حكايت ازجمود  فكري و واپس گرايي عاملانش دارد كه مفاهيم دموكراسي و جامعه مدني و آزادي راي و رسانه را برنمي تابند.
مسوول سابق سوري با اشاره به مواضع جمو در حمايت از سوريه و دعوت به گفتگو و حل سياسي بحران آن كشور تاكيد كرد که صداي مقاومت هميشه آماج حملات بدخواهان است.
وي از مقامات لبناني خواست در برابر جنايت ترور جمو در خاك كشورشان مسووليت پذير باشند و نسبت به شناسايي عاملان ترور و حاميان آنان اقدام نمايند.
خلف المفتاح با توجه به تابعيت سوري جمو تشكيل تيم مشتركي از دو كشور براي انجام تحقيقات درباره اين جنايت را خواستار شد و تاكيد كرد که ترور اهالي رسانه باعث نمي شود اين قشر از انجام وظايف ملي خود دست بردارند بلكه آنان را در راه افشاي توطئه ها عليه سوريه و منطقه استوارتر مي نمايد.
وي ترور جمو را زنگ هشداري براي سازمانهاي بين المللي برشمرد تا با مقابله جدي تر با اين پديده شوم از تبديل شدن آن به يك فرهنگ جهاني جلوگيري كنند.

افراد مسلح بامداد امروز (چهارشنبه 26 تیرماه) محمد ضرار جمو، کارشناس سیاسی سوری و رئیس اداره سیاسی و روابط بین الملل در سازمان جهانی مهاجران عرب را در جنوب لبنان ترور کردند.
جمو و 2 تن از همراهانش بامداد امروز هنگام بازگشت به منزل وی در شهر "الصرفند" در جنوب لبنان هدف تیراندازی افراد مسلح  قرار گرفته و کشته شدند.
MKH-17-11:35

پربیننده ترین خبرها