آخرین هشدار پ.ک.ک به اردوغان

آخرین هشدار پ.ک.ک به اردوغان
جمعه 28 تير 1392 - 20:36

عناصر مسلح وابسته به حزب كارگر كردستان روز جمعه اخطاريه اي براي دولت تركيه فرستادند و آن را آخرين فرصت براي برداشتن گام هاي اساسي از سوي تركيه به منظور پايان دادن به درگيري هاي 30 ساله ناميدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حزب كارگران كردستان در بيانيه اي كه در فضاي مجازي منتشر شد، آورده است: ما به عنوان يك جنبش، براي آخرين بار به حزب حاكم يعني حزب عدالت و توسعه  هشدار مي دهيم كه اگر در اسرع وقت براي حل و فصل مسائلي كه ملت ما و افكار عمومي تعيين كرده "گام هاي اساسي" برندارد، روند صلح هيچ پيشرفتي نخواهد داشت و حزب عدالت و توسعه مسؤول آن خواهد بود.

اصلاحات مورد نظر آنان شامل اقداماتي براي بهبود حقوق اقليت كردنشين؛ و از آن جمله اصلاح قانون مبارزه با تروريسم است كه به موجب آن هزاران تن به جرم ارتباط با حزب كارگران كردستان و آموزش زبان كردي درمدارس زنداني شده اند.

حزب مزبور بار دیگر اعزام كميته مستقلي از پزشكان براي ديدار و معاينه عبدالله اوجلان رهبر زنداني خويش را خواستار شده است. وي در زنداني در جزيره ايمرالي واقع در جنوب استانبول محبوس است و از مشكلاتي در ناحيه چشم رنج مي برد.

پ.ك.ك همچنین دولت تركيه را به حمايت از گروه هايي كه در جنگ با كردهاي شمال سوريه دست دارند، متهم نمود. اتهامي كه آنكارا آن را رد مي كند.

اوجلان و آنكارا به منظور توقف درگيري هاي جنوب شرق تركيه كه اغلب ساكنانش را كردها تشكيل مي دهند و باعث كشته شدن 40 هزار نفر گرديده، در ماه اكتبر گذشته (مهرماه 91) مذاكرات صلح برگزار كرده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها