درگیری تروریست‌ها در سوریه و ناامیدی صهیونیست‌ها

درگیری تروریست‌ها در سوریه و ناامیدی صهیونیست‌ها
يکشنبه 30 تير 1392 - 20:21

دستاوردهای ارتش سوریه در پاکسازی مناطق مختلف سوریه از گروههای مسلح تروریستی، و ایجاد اختلاف و وقوع درگیری میان این گروهها، صهیونیستها را ناامید کرده است.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی العالم، "یارون شنایدر" گزارشگر کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: گروههای مسلح سوریه با وجود آن که دشمن مشترکی دارند، با یکدیگر درگیر شدند. این درگیری ها با تبادل آتش همراه شده است.

گزارشگر تلویزیون این رژیم با اشاره وقوع درگیری و تبادل آتش میان گروههای مسلح سوریه، گفت: این درگیری ها می تواند نبرد با شورشیان مخالف بشار اسد را با دردسر کمتری به نفع دولت سوریه خاتمه دهد.

به گفته کارشناس صهیونیست، گروه های افراطی از جمله "جبهه النصره" و "دولت اسلامی عراق تا شام" که ازعراق عازم سوریه شدند و همچنین گروه طالبان که از تشکیل یک شعبه در سوریه خبر داده، عامل اصلی درگیریها و تبادل آتش میان گروههای مسلح هستند. این افراد با جریانهای میانه رو مخالف بشار موسوم به ارتش آزاد سوریه مخالفند.

وی گفت: گروههای تندرو خواهان برپایی دولتی بر مبنای الگوی طالبان در افغانستان هستند، این اقدام آنان با مخالفت شدید گروههای میانه رو مواجه شده است. اختلافات میان گروههای مسلح طی شنبه گذشته به اوج خود رسید.

وی افزود: طی درگیریهای میان گروههای مسلح، کمال حمامی از فرماندهان ارتش آزاد سوریه کشته شد. ارتش آزاد در واکنش به این اقدام با گروههای افراطی اعلام جنگ کرد.

گزارشگر اسرائیلی گفت: گروههای افراطی با اشغال مناطق مختلف به دنبال گسترش سیطره خود بر مناطق مختلف سوریه هستند. اقدامات آنها باعث خشم و نگرانی مردم سوریه شده است.

مردم سوریه در برخی از مناطق با برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز، مخالفت خود را با گروههای مسلح اعلام کردند.

تلویزیون رژیم اسرائیل در همین حال تظاهرات مردم حلب را در اعتراض به گروههای مسلح پخش کرد. مردم حلب در این تظاهرات شعار می دادند: "سوریه آزاد است و دولت اسلامی عراق و شام باید از خاک سوریه رانده شوند".

گزارشگر اسرائیلی گفت: برنده اصلی در این درگیریها بشار اسد است. ارتش سوریه جنگ گسترده ای را برای پاکسازی حمص از گروههای مسلح آغاز کرده است.

گروههای مسلح از مناطق بسیاری که طی ماههای گذشته بر آن استیلا یافتند، عقب نشینی کردند. در حال حاضر گروههای مسلح در باریکه ای با ارتش سوریه مشغول نبرد هستند.

وی خاطر نشان کرد: درگیریهای میان گروههای مسلح حاضر در سوریه طی روزهای آینده شدت می گیرد. این درگیرها می تواند به مبارزات شورشیان علیه بشار اسد با درد سر کمتری خاتمه دهد.
 

پربیننده ترین خبرها