بهره برداری اسرائیل از شورشیان سوریه در جولان

بهره برداری اسرائیل از شورشیان سوریه در جولان
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 13:36

برخی گزارش ها حاکی است که اسرائیل درحال استفاده از گروه های مسلح در منطقه القنیطره در دشت اشغالی جولان برای بدست آوردن اهداف خود علیه سوریه و جهان عرب است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این گزارش های ویژه که هفته نامه المنار چاپ فلسطین آنها را بدست آورده است، نشان می دهد اسرائیل درحال استفاده از این گروه های تروریستی در منطقه القنیطره برای بدست آوردن چند هدف است که این اهداف در راستای نقشه های اسرائیل علیه سوریه و جهان عرب می باشد.
براساس این گزارش ها، تل آویو از این گروه ها برای تسهیل رساندن مزدوران از منطقه درعا به منطقه القنیطره به منظور حمله به مواضع نظامی ارتش سوریه در این منطقه استفاده می کند. هدف از این اقدام ایجاد تغییراتی در نقاط استقرار ارتش سوریه در برخی تپه ها و مراکز استراتژیک است.
این گزارش ها حاکی است: ارتش اسرائیل در نیمه اول سال 2012 میلادی دفتر ارتباط و تماس ویژه ای را در فرماندهی منطقه شمالی فلسطین اشغالی ایجاد کرد که ماموریت آن ارتباط با باندهای تروریستی درطول امتداد مرزهای سوریه خصوصا منطقه مرزی نزدیک به جولان است. پیش از این ارتباط و تماس های اسرائیل به طور اساسی متمرکز به کانال های طرف های دوست در شیخ نشین قطر بود که حلقه وصل بین تل آویو و جناح سیاسی به اصطلاح مخالفان سوری و باندهای تروریستی به شمار می رفت.
براساس این گزارشها، اسرائیل انواع سلاح و تسهیلات به باندهای تروریستی موجود در منطقه مرزی ارایه داده و انتقال اعضای زخمی این باندها به بیمارستان های فلسطین اشغالی را برای درمان را تسهیل کرده است.
در این گزارش ها آمده است: درپی حمله اخیر اسرائیل به نواحی دمشق و براساس دستورات مقامات این رژیم، این تروریست ها در منطقه مرزی مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند. این امر بعد از آن صورت گرفت که مسئولان رسمی سوریه گشودن جبهه جولان به روی هرکسی را که می خواهد با اسرائیل مقابله کند؛ اعلام کردند.
این گزارش ها اذعان می کند که ساکنان روستاهای مرزی سوریه با حضور این عناصر تروریستی مخالف هستند و حامی و پشتیبان ارتش سوریه می باشند و این امر به همراه حضور قوی ارتش سوریه مهمترین علت شکست تروریست ها در رسیدن به اهدافشان است.
منابع آگاه به هفته نامه المنار گفتند: باندهای مسلح با دستور اسرائیل از طریق اقدامات تروریستی گاه گاهی اقدام به تست واکنش و سرعت عمل ارتش سوریه و میزان قدرت آن برای مقابله می کنند که آخرین مورد آن تلاش تروریست ها برای کنترل گذرگاه القنیطره بود اما ارتش سوریه توانست تروریست ها را از منطقه گذرگاه بیرون براند.
این منابع می گویند که اکثر تروریست های منطقه مرزی از خارج از سوریه و دارای تابعیت های مختلف هستند.

پربیننده ترین خبرها