حماس سرنوشت خود را به طرح اخوان گره زده است

حماس سرنوشت خود را به طرح اخوان گره زده است
سه شنبه 1 مرداد 1392 - 14:31

منابع آگاه معتقدند جنبش حماس سرنوشت خود را به طرح گروه اخوان المسلمین در منطقه گره زده است و دیگر قادر نیست به عقب بازگردد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نزدیک به نقل از شخصیت های نزدیک به جنبش حماس به المنار فلسطین گفتند رهبری این جنبش به ریاست خالد مشعل به شدت در طرح های گروه اخوان المسلمین فرو رفته است و در عین حال این موضوع را نادیده گرفته است که حماس یک جنبش مقاومت است. رهبری حماس همچنین وضع خاص ملت فلسطین را نادیده گرفته است، وضعی که اجازه نمی دهد ملت فلسطین در قبال بحران های داخلی در کشورهای عربی مواضع شتابزده اتخاذ کند و سیاست درهای بسته در پیش بگیرد؛ سیاستی که رهبری این جنبش در برابر هم پیمانان دیروز در پیش می گیرد و همانند گروه اخوان به غرب و قطر دل خوش می کند.  

شخصیت های نزدیک به حماس می گویند درخواست هایی در داخل حماس برای بازنگری در سیاست نادرست رهبری مشعل مطرح است. با این سیاست نادرست مشعل، حماس به بازی در زمین بزرگان دل خوش کرده است و شکست در این موضع حماس ، مرگبار و ویرانگر خواهد بود.

اینها اذعان می کنند که جنبش حماس همواره دنباله روی تلاش های برخی از رهبران آن است که تحولات پی در پی در منطقه ثابت کرده است که این تلاش ها نادرست بوده و به بازنگری نیاز دارد. علاوه بر این برخی معتقدند که حماس باید برخی از رهبرانی را بازخواست کند که ترجیح داده اند طبق تمایلات شخصی خود گام بردارند و تمایل دارند با غرب و آمریکا ارتباط برقرار کنند تا در راه تسلط بر نمایندگی فلسطینی چراغ سبز دریافت کنند. 

منابع آگاه معتقدند جنبش حماس سرنوشت خود را به طرح گروه اخوان المسلمین در منطقه گره زده است و امروز دیگر قادر نیست به عقب بازگردد. به عبارت دیگر هرگونه عقب نشینی حماس از مواضعی که مشعل از زمان ترک سوریه اتخاذ کرده، امروز غیرممکن شده است زیرا این جنبش استقلال در تصمیم خود را از دست داده است و این ، دیدار در نیمه راه با جنبش فتح برای برقراری آشتی را با مشکل مواجه می کند. سرنوشت جنبش حماس به سرنوشت طرح آمریکایی اخوانی در منطقه مرتبط شده است به این معنا که سرنوشت دل خوش کردن (به غرب و قطر)، همان سرنوشت این جنبش خواهد بود یا موفقیت و صعود یا شکست و سقوط.

پربیننده ترین خبرها