همراهی دوربین العالم با ارتش سوریه در حمص

چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 14:05

پیشروی نیروهای ارتش سوریه در شهر حمص ادامه دارد و یگان های ارتش بخش های گسترده ای از شهر قدیمی حمص را پاکسازی کرده اند.

خانم "رؤی العلی" خبرنگار العالم در سوریه روز چهارشنبه گزارش داد: درگیری ها میان ارتش سوریه و افراد مسلح در شهرک "باب هود" همچنان ادامه دارد و تروریست ها در این منطقه اقدام به حفر تونل هایی کرده اند. علاوه بر این ارتش سوریه در این منطقه پیشروی فراوانی کرده و بخش های گسترده ای از شهر قدیمی "حمص" را از وجود تروریستها پاکسازی است و روزانه در بخش های مختلف این شهر پیشروی می کند.
یکی از افسران ارتش سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: عملیات ارتش سوریه در شهرک "باب هود" همچنان ادامه دارد. ارتش در این منطقه در حال پیشروی است و مدرسه خصوصی "مسعودیه" را پاکسازی کرده است.

نیروهای ارتش با پاکسازی کامل این مدرسه، ساختمان های مجاور آن را نیز پاکسازی کرده اند و پیشروی ها همچنان ادامه خواهد داشت. در شهرک "خالدیه" نیز ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه می دهد و پارک "بیت العلو" در تیررس نیروهای ارتش قرار دارد. از طرف مقابل نیز نیروهای ارتش نزدیک مسجد "خالد بن ولید" مستقر شده اند و عملیات تا زمان پاکسازی کامل حمص ادامه خواهد داشت.
درگیری ها میان ارتش سوریه و افراد مسلح در شهرک "خالدیه" نیز همچنان ادامه دارد؛ و نیروهای ارتش طبق نقشه به پیشروی ادامه می دهند؛ هدف نیروهای ارتش نابودی بزرگترین تجمع افراد مسلح در این شهرک و جدا کردن آنها در مناطق محل استقرارشان است.
یکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه در این باره گفت: عناصر مسلح پس از شکست در برابر نیروهای ارتش در مناطق باب هود و خالدیه، به محله های "صفصافه" و "باب السباع" و "الورشه" فرار کرده و تلاش کردند دوباره به این محله ها نفوذ کنند؛ اما تلاشهای آنان ناکام مانده و ما شماری از آنها را به قتل رساندیم.
همزمان با این عملیات، نیروهای ارتش سوریه محل تجمع گروه های مسلح را در مناطق "جورة الشیاح"، "الحمیدیه"، "الورشة"، "القصور" و مناطق نزدیک "ساقیة الری" در "القرابیص" هدف قرار داده و خسارتهای سنگینی را به آنها وارد کردند. علاوه بر این شمار زیادی از افراد مسلح در جریان درگیری با نیروهای ارتش سوریه، در "الحصن"، "الزاره" و "کفرلاها" در حومه استان حمص به هلاکت رسیدند.

پربیننده ترین خبرها