مساجد هلند، آماج حملات اسلام‌ستیزان تندرو

مساجد هلند، آماج حملات اسلام‌ستیزان تندرو
چهارشنبه 2 مرداد 1392 - 18:53

مساجد هلند، در پنج سال اخیر، 117 بار هدف حملات و تجاوزات اسلام ستیزان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در پی بالا گرفتن اسلام هراسی در کشورهای اروپایی، هلند با 117 مورد حمله و تجاوز اسلام ستیزان به مساجد، در صدر کشورهایی قرار گرفته که اسلام ستیزی و اسلام هراسی در آن جریان دارد.

"ابوبکر اوزوتوریه" رئیس انجمن "ارتباط مسلمانان و دولت" در هلند، گفت: با قدرت گرفتن محافظه کاران تندرو در هلند، طی سال های اخیر روند تعرض های عملی و تهدیدهای شفاهی ضد مسلمانان هلند بالا گرفته است.

به نوشته پایگاه خبری الیوم السابع، اوزتوریه تاکید کرد که در بسیاری از موارد تجاوز و تعرض، مسلمانان، به پلیس یا سازمان های مبارزه با نژاد پرستی گزارش نمی دهند زیرا گمان می کنند که می توانند مشکل را حل کنند. با این حال تاکید می کنیم که ثبت این موارد بسیار مهم است زیرا واقعه ثبت شده بهتر قابل پیگیری و حل و فصل است.

وی آخرین مورد از تعرض به مسلمانان را در تعطیلات آخر هفته گذشته اعلام کرد و گفت: افراد ناشناس، سر بریده یک خوک را به طرف امام جماعت یکی از مساجد شهر "بوسکوب" پرتاب کردند. امام جماعت نیز با ارسال گزارشی به شهردار، تحقیقات مفصل در این خصوص را خواستار شد زیرا تا وقتی عاملان این تعرض ها پیدا نشوند، امکان رسیدگی به این گونه تجاوزات وجود نخواهد داشت.

اوزتوریه تاکید کرد که انجمن تماس میان مسلمانان و دولت به منظور مقابله با اسلام هراسی، گام هایی برداشته است که از میان آن ها می توان به دیدار با رهبران همه احزاب سیاسی به جز حزب آزادی که حزب تندرو محافظه کار است، اشاره کرد.

رئیس انجمن تماس میان مسلمانان و دولت هلند در پایان ابراز امیدواری کرد که این موضوع در دوره قانونگذاری جدید مجلس مورد بررسی قرار گیرد زیرا روسای احزاب سیاسی که با آن ها دیدار کرده است موضعی مثبت اتخاذ کرده اند.

 26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها