واکنش سوریها به انفجار تروریستی جرمانا،

شهروند سوری:درکنار ارتش و نظام اسد ایستاده ایم

شهروند سوری:درکنار ارتش و نظام اسد ایستاده ایم
جمعه 4 مرداد 1392 - 17:08

خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه گزارش داد: براثر اقدام تروریستی روز پنجشنبه یک بمبگذار انتحاری و منفجر کردن خودروی بمب گذاری شده در میدان السیوف جرمانا در شهر دمشق دستکم 10 نفر کشته و بیش از 60 نفر دیگر از شهروندان سوری زخمی شدند.

افراد مسلح گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" وابسته به شبکه تروریستی القاعده مسئولیت این انفجار را برعهده گرفتند.
یک شهروند سوری که در محل انفجار حاضر بود، به خبرنگار العالم گفت: پس از انفجار ما به سرعت برای کمک به آسیب دیدگان این اقدام جنایتکارانه و بزدلانه به محل رفتیم. آنها  بزدل هستند و نفس های آخرشان را می کشند وگرنه اینکار را نمی کردند.
وی افزود: همگان مخالف با این اقدام تروریستی تکفیری هستند و ما درکنار ارتش و بشار اسد هستیم.
این انفجار که صدای آن در شهر دمشق طنین انداز شد؛ خسارت های زیادی بر جای گذاشت و باعث آتش سوزی شمار زیادی از خودروها شد که در نزدیک محل انفجار بود، همچنین ساختمان های مسکونی و فروشگاه های نزدیک محل انفجار نیز به علت شدت انفجار دچار آسیب های فراوانی شدند.
یک شهروند دیگر سوری نیز در همین رابطه به خبرنگار العالم گفت: جنایتکار توصیف کردن عاملان این جنایت کم است زیرا آنها وحشی هستند که در مناطق امن و مسکونی و در میان مردم بی گناه بمب های خود را منفجر می کنند، اگر شما می خواهید با نظام و ارتش بجنگید جای آن معلوم است. این تروریست ها هم اکنون تحت تعقیب ارتش سوریه هستند.
این اولین انفجار در منطقه جرمانا نیست این منطقه سال گذشته نیز شاهد چند انفجار بود که دهها شهروند در جریان آن کشته شدند.

این منطقه که به مدت یک سال در برابر نفوذ گروه های تروریستی برای ورود به دمشق از سمت منطقه غوطه شرقی مقاومت کرد و عملاً نقشه اشغال پایتخت را ناکام گذاشت، نقش مهمی در شکست نظامی گروه های تروریستی داشت و از آنجایی که بیشتر ساکنان آن را مسیحیان و دروزی ها تشکیل می دهند، شاهد میزان بیشتر حملات از سمت گروه تروریستی جبهه النصره هستند.
MKH-26-11:54
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها