مدیرکل اداره زندان‌های عراق اخراج شد

مدیرکل اداره زندان‌های عراق اخراج شد
يکشنبه 6 مرداد 1392 - 11:57

نخست‌وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور، مدیر کل اداره زندان‌های عراق را به‌دلیل فرار زندانیان القاعده اخراج کرد و وی را به دستگاه قضایی تحویل داد.

به گزارش روزیکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نخست‌وزیری عراق آمده است که مالکی از گزارش ویژه مربوط به فرار صدها زندانی از دو زندان التاجی و ابوغریب در شمال و غرب بغداد دریافت که در این ماجرا کوتاهی اداره زندان ابوغریب به اثبات رسیده است.
مالکی همچنین دستور بازداشت  تعدادی از افسرانی را داد که در تحقیقات اولیه مشخص شده در انجام وظایف خود کوتاهی کرده‌اند و قرار است پرونده آنان به دستگاه قضایی ارجاع شود.
بنابر گزارش وزارت دادگستری، هفته گذشته بیش از 500 زندانی در حمله مسلحانه به دو زندان التاجی و ابوغریب، از زندان فرار کردند. برخی از آنها از سرکردگان ارشد تشکیلات القاعده در عراق هستند.
در حمله روز دوشنبه (31 تیرماه) گروه های مسلح به دو زندان عراق 41 نفر کشته شدند.
حمله به زندان التاجی بامداد روز دوشنبه (31 تیرماه) بعد از شلیک 4 خمپاره به زندان، توسط 3 مهاجم مسلح آغاز شد. این افراد کمربند انفجاری به خود بسته بودند و دو خودروی بمب گذاری شده نیز همراه داشتند.
بامداد دوشنبه  همچنین 2 بمب نزدیک زندان ابوغریب منفجر شد که به درگیری نیروهای امنیتی و مهاجمان مسلح منجر شد.
نیروهای امنیتی فرماندهی عملیات بغداد با کمک نیروی هوایی ارتش توانست حمله مسلحانه افراد ناشناس به ساختمان زندان های التاجی (واقع در شمال بغداد) و ابوغریب (در غرب بغداد) را دفع کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها