دوره فرماندهی قهوهچی بر ارتش لبنان تمدید میشود

دوره فرماندهی قهوهچی بر ارتش لبنان تمدید میشود
سه شنبه 8 مرداد 1392 - 08:23

به نظر میرسد در لبنان به دلیل بن بست سیاسی، همه عناوین در حال تمدید شدن است، بعد از قطعی شدن تمدید دوره فرماندهی جان قهوهچی بر ارتش و سرلشکر ولید سلمان رئیس ستاد ارتش لبنان با دستوری که فایز عضن وزیر دفاع این کشور صادر میکند، بحث و جدل سیاستمداران لبنانی معطوف دوره تمدید پارلمان شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسئله در نشستی که پیش از جلسه شورای عالی دفاع در کاخ بعبدا مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در آن میشل سلیمان رئیس جمهور، نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور و فایز غصن وزیر دفاع لبنان حضور داشتند.
روزنامه الاخبار نوشت: شرکت کنندگان در این نشست موضوع تمدید یک یا دوساله دوره پارلمان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. این امر بعد از رد پیشنهاد میقاتی برای تمدید شش ماهه دوره پارلمان و پیشنهاد تمدید دوره پارلمان تا زمان تعیین فرمانده جدید ارتش صورت گرفت.
برخی اطلاعات حاکی است: فایز عضن وزیر دفاع لبنان فردا چهارشنبه دستور تمدید (دوره فرماندهی جان قهوه چی بر ارتش و سرلشکر ولید سلمان رئیس ستاد) را امضا خواهد کرد. این امر بعد از موافقت نهایی ژنرال میشل سلیمان رئیس جمهور با دوره تمدید صورت خواهد گرفت. ژنرال میشل سلیمان دوره تمدید یک ساله را تایید می کند.
در همین حال، دولت لبنان به ریاست میشل سلیمان و حضور نجیب میقاتی و شماری از وزرا دولت، راه‌های تامین نیازهای ارتش و سایر نیروهای نظامی برای تداوم ایفای وظیفه کنونی خودشان را بررسی و از طریق فرماندهان نظامی و امنیتی از اوضاع لبنان به طور کلی که با آرامش نسبی در دوره اخیر همراه بوده است، آگاه شدند. آنها همچنین از تدابیر اتخاذ شد برای رسیدگی به حوادث روی داده در برخی مناطق آگاه گشتند.
اقدامات دستگاه‌های ذیربط برای امداد رسانی به آوارگان سوری از دیگر محورهای جلسه دولت لبنان بود.
درهمین حال، ژنرال جان قهوه چی نیز در نشست ویژه‌ای درخصوص طرح تحول ارتش لبنان در ساختمان اسکوا در بیروت که به دعوت دیریک بلامبلی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد، شرکت کرد و در سخنانش گفت که تحقق این طرح تاثیر مثبت نه فقط بر ثبات لبنان بلکه ثبات منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها