جنجال عفو یک کودک آزار توسط پادشاه مغرب

جنجال عفو یک کودک آزار توسط پادشاه مغرب
يکشنبه 13 مرداد 1392 - 10:04

در پی بروز رسوایی و جنجال در مغرب پس از صدور عفو پادشاهی برای یک مجرم متجاوز به کودکان، پادشاه این کشور دستور تحقیق درباره عفو 50 زندانی اسپانیایی را صادر کرد که گفته می شود یکی از آنها به اتهام آزار و اذیت جنسی 11 کودک زندانی بود.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پادشاه مغرب با اظهار تأسف از آزادی این شهروند اسپانیایی اظهار داشت که از اهمیت جرایم اخلاقی این زندانی بی اطلاع بوده است.
دیوان پادشاهی مغرب با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: به دنبال اطلاع پادشاه از جزئیات این پرونده، وی دستور داد درباره افرادی که باعث آزادی این زندانی شده اند، تحقیقات کاملی انجام شود.
دیوان پادشاهی مغرب، چهارشنبه گذشته اعلام کرد که پادشاه با درخواست همتای اسپانیایی اش "خوان کارلوس" در سفر به مغرب، مبنی بر عفو و آزادی 48 زندانی تبعه اسپانیا موافقت کرده بود. اما این عفو باعث رسوایی بزرگی گردید. زیرا پس از مدتی مشخص شد که یکی از زندانیان تبعه اسپانیا به نام "دانیل وینو گالفان" به اتهام آزار و اذیت جنسی 11 کودک مغربی به 30 سال زندان محکوم شده و فقط یک سال از دوره محکومیت خود را گذرانده است.
به دنبال این رسوایی، دیوان پادشاهی مغرب اعلام کرد که با توجه به اهمیت جرایم این شهروند اسپانیایی در صورت اطلاع پادشاه مغرب از آن، هرگز حکم تخفیف مجازات یا عفو وی را صادر نمی کرد.
در ادامه بیانیه آمده است که به وزارت دادگستری مغرب نیز دستور داده خواهد شد تا پیشنهادات خود را در زمینه تمهیدات برای تدوین قوانینی درباره شرایط عفو مجرمان در مراحل مختلف ارائه نماید.
از سوی دیگر، این اقدام پادشاه مغرب باعث خشم و اعتراض شدید مردم این کشور شده است، به صورتیکه که در جریان تظاهرات گسترده مردم در رباط دهها نفر زخمی شدند. پلیس مغرب تلاش کرد تا از تجمع معترضان به عفو این "متجاوز به کودکان" مقابل پارلمان جلوگیری کند. گفته می شود معترضان تصمیم گرفته اند به فعالیت های اعتراضی شان ادامه دهند و درخواست کرده اند در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دار البیضاء و رباط تظاهرات کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها