ریشه فقر در کشور نفت خیز عربستان

ریشه فقر در کشور نفت خیز عربستان
دوشنبه 14 مرداد 1392 - 13:40

العالم - آمار اعلام شده حاکی است 40 درصد از مردم عربستان زیر خط فقر زندگی می کنند، این درحالی است که این کشور نفت خیز سالیانه 300 میلیارد دلار از منابع طبیعی خود درآمد کسب می کند.

"علی الیامی" مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: درآمدها در عربستان برای تأمین نیازهای اساسی مردم از جمله مواد غذایی کافی نیست. براساس آمارهای رسمی، درآمد سرانه در عربستان از 20 هزار دلار در سال 1980 به 10 هزار دلار کاهش یافته و تورم به شدت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: علت وخامت وضعیت اقتصادی مردم، گسترش فساد میان مقامات سعودی و بازخواست نشدن فاسدان است.

الیامی ادامه داد: براساس آمارهای بین المللی 40 درصد از مردم عربستان زیر خط فقر زندگی می کنند و هرکس که از مشکلات بگوید به تلاش برای برهم زدن ثبات کشور متهم می شود و او را مزدور بیگانه می نامند.

مدیر مرکز دموکراسی و حقوق بشر عربستان تصریح کرد: درآمد سالانه عربستان بیش از 300 میلیارد دلار است؛ درحالیکه  شمار ساکنان اصلی این کشور بین 12 تا 14میلیون نفر می باشد. اگر این ثروت بین مردم توزیع شود، عربستانی ها از ملت های ثروتمند و مرفه جهان خواهند شد؛ ولی به دلیل نبود عدالت اجتماعی اکثر مردم عربستان از فقر و بیماری رنج می برند.
4-18:40  
 

پربیننده ترین خبرها