اهمیت حضور وزیر دفاع سوریه در خالدیه حمص

دوشنبه 14 مرداد 1392 - 23:08

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق، بازدید وزیر دفاع سوریه از منطقه الخالدیه واقع در استان حمص را بسیار مهم ارزیابی کرد.

"حسین مرتضی" در بخش خبری شبکه العالم گفت: سفر وزیر دفاع سوریه به منطقه الخالدیه از اهمیت بسیاری برخوردار است و یکی از اهداف آن را می توان اطلاع یافتن از تحولات میدانی پس از پاکسازی این منطقه دانست که پناهگاه اصلی گروه های مسلح و "پایتخت" به اصطلاح "انقلاب" آنان درمنطقه به شمار می رفت.

وی با اشاره به بازدید دو روز گذشته بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از داریا خاطر نشان کرد: این گونه بازدیدها هر یک پیامی جداگانه دارد و بازدید امروز وزیر دفاع از الخالدیه در این مرحله نیز تاکیدی بر اهمیت اظهارات رئیس جمهوری سوریه در خصوص قطعیت یافتن عملیات نظامی است.

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق افزود: وزیر دفاع سوریه دراین بازدید درصدد رساندن این پیام به منطقه الخالدیه و دیگر مناطق است که تا زمانی که گروه های مسلح در این مناطق حضور دارند، عملیات نظامی نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به درگیری های مناطق ریف لاذقیه از صبح روز گذشته گفت: گروه های مسلح برای چیرگی بر شماری از مناطق و روستاهای منطقه ریف لاذقیه تلاش کردند اما برای دستیابی به این هدف، اقدام به شلیک گلوله های خمپاره به مناطق غیر نظامی کرده، شماری از ساکنان را به شهادت رساندند.

حسین مرتضی تاکید کرد که برخی گروه های مسلح در تلاش برای راهیابی به مناطقی راهبردی هستند که از طبیعت کوهستانی برخوردارند و به مناطق بسیار و به ویژه ساحل مشرف هستند، اما ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی و کمیته ها با آنان مقابله کردند.

مدیر دفتر شبکه العالم در دمشق در پایان گفت: عناصر مسلح نتوانستند به منطقه راهبردی بلندی های "النبی یونس" و برخی تپه های دیگر راه یابند، زیرا با مقاومت ارتش سوریه روبرو شدند، با این حال درگیری ارتش با این نیروها همچنان ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها