پشت پرده موافقت رژیم صهیونیستی با مذاکرات سازش

پشت پرده موافقت رژیم صهیونیستی با مذاکرات سازش
سه شنبه 15 مرداد 1392 - 23:25

رژیم صهیونیستی که با وجود مخالفت های صریح جهانی همچنان به شهرک سازی ادامه می دهد و مخالف تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 است؛ بر خلاف ظاهر عوام فریبانه، در پس این اقدام اهداف توسعه طلبانه و اشغال بیشتر سرزمین فلسطین را به کمک اربابش آمریکا دنبال می کند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان جنبش فتح در همین خصوص تاکید کردند که قصد رژیم صهیونیستی برای توسعه و بازسازی سه شهرک صهیونیست نشین مغایر با روند سازش و دلیلی بر کارشکنی در مذاکرات است.

کابینه نتانیاهو 90 شهرک صهیونیست نشین را در فهرست شهرهای دارای اولویت تصویب کرد که باید از آن ها پشتیبانی های مختلف صورت گیرد.

شهرک هایی که در این فهرست می گنجند، در قدس و کرانه باختری واقع شده اند و این به آن معنی است که رژیم صهیونیستی این شهرک ها را از نظر اهمیت با شهرهای بزرگ برابر در نظر گرفته است.

گفته می شود که آمریکا، پشت پرده به نتانیاهو و تندروهای اسرائیلی اطمینان داده است که این رژیم در مرحله نهایی تعداد زیادی از شهرک های صهیونیست نشین را حفظ خواهد کرد این در حالی است که فلسطینی ها در این شرایط منتظر شکل گیری کشور خود در مرزهای سال 1967 هستند که با وجود شهرک های صهیونیست نشین، چیزی فراتر از بخش های کوچک (کانتون ها) جدا از هم نخواهد بود.

"عبدالله عبدالله" نماینده جنبش فتح در مجلس قانونگذاری فلسطین به خبرنگار شبکه العالم گفت: تصویب این مساله در کابینه رژیم صهیونیستی به مثابه تلاشی برای تخریب تلاش های جان کری وزیر امور خارجه آمریکا است. آن ها می خواهند تلاش های دولت آمریکا را که با میانجی گری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به جریان افتاده است، بی ثمر کنند.

بر پایه این گزارش، رژیم صهیونیستی عملاً حتی به اندازه یک متر هم توسعه شهرک سازی را متوقف نکرده است و این روند هم قبل از مذاکرات و هم بعد از آن همچنان ادامه دارد.

جناح های اسرائیلی به دو گروه تقسیم شده اند، گروهی خواهان ادامه شهرک سازی هستند و گروهی دیگر خواهان مذاکره با فلسطینی ها هستند اما هر دو گروه بر مخالفت با تشکیل کشور فلسطینی در  مرزهای سال 1967 اتفاق نظر دارند.

12:05
26

پربیننده ترین خبرها