پس لرزه های سفر شاه بحرین به لندن؛

بحرین هم از انگلیس جنگنده می‌خرد

بحرین هم از انگلیس جنگنده می‌خرد
پنج‌شنبه 17 مرداد 1392 - 11:25

پس از عربستان، امارات و عمان، دولت بحرین هم درصدد خرید هواپیماهای جنگی یوروفایتر تایفون برآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک روز پس از دیدار حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین و دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در لندن، شرکت صنایع دفاعی BAE Systems انگلیس اعلام کرد که بحرین در نظر دارد ناوگان هوایی نظامی خود را به چندین فروند هواپیمای یوروفایتر تایفون مجهز کند.

سخنگوی این شرکت دفاعی انگلیس تصریح کرد: دولت بحرین تمایل خود را برای خرید جنگنده های یوروفایتر تایفون نشان داده است و دولت انگلیس در حال حاضر مذاکرات ابتدایی را در این باره با مقامات بحرین پیگیری می کند.

وی با تاکید بر این که شرکت بی ای یی سیستمز حمایت خود را از دولت انگلیس در این مذاکرات اعلام کرده است مشخص نکرد دولت بحرین قصد دارد چند فروند از جنگنده های یوروفایتر را از انگلیس خریداری کند.

حمد بن عیسی ال خلیفه روز سه شنبه در لندن با نخست وزیر انگلیس دیدار و گفتگو کرد. خبرگزاری رسمی بحرین، (بی ان ای BNA)، در پایان نشست سران انگلیس و بحرین گزارش داد دولت بحرین قصد دارد چندین جنگنده یوروفایتر تایفون از انگلیس خریداری کند تا "یک سامانه دفاعی منسجم میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ایجاد کند".

شورای همکاری خلیج فارس شامل کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات عربی متحده است.

عربستان سعودی پیش از این چندین جنگنده یوروفایتر تایفون خریداری کرده است. این هواپیماها توسط شرکت انگلیسی بی ای یی سیستمز، EADS اروپا و شرکت ایتالیایی فینمکانیکا ساخته می شود.

دولت عمان اواخر سال 2012 دوازده فروند از این هواپیماها را سفارش داده بود.

مسئولان شرکت انگلیسی امیدوار هستند حدود شصت فروند از این هواپیماهای جنگی را نیز به امارات عربی متحده صادر کنند. این شرکت انگلیسی برای فروش محصولات خود به امارات عربی متحد با شرکت فرانسوی داسو اویاسیون Dassault Aviation که هواپیماهای رافال Rafale را می سازد، رقابت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، پیش از این در اوایل اوت یان کینگ، مدیر کل شرکت BAE Systems با انتشار گزارش شش ماهه عملکرد این شرکت صنایع دفاعی اعلام کرده بود: ما پیشرفت های خوبی در مذاکره با مقامات اماراتی حاصل کرده ایم و در این زمینه از حمایت کامل دولت انگلیس نیز برخوردار هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها