آیا السیسی قاتل ِ عید فطر نام می گیرد ؟

آیا السیسی قاتل ِ عید فطر نام می گیرد ؟
پنج‌شنبه 17 مرداد 1392 - 22:51

روزنامه ایندیپندنت احتمال متفرق کردن هواداران مرسی در روز عید فطر را منتفی دانست و نوشت: هیچ ژنرال مسلمانی وجود ندارد که بخواهد نامش در تاریخ در کنار تعبیر " کشتار عید " جاودانه شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "رابرت فیسک" نویسنده انگلیسی امروز (پنج شنبه) در مطلبی در روزنامه ایندیپندنت به بررسی درماندگی عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع مصر در برخورد با هواداران محمد مرسی رئیس جمهور معزول پرداخت.

فیسک، احتمال متفرق کردن هواداران مرسی در روز عید فطر را بعید دانست و تأکید کرد: هیچ ژنرال مسلمانی وجود ندارد که بخواهد نام خود را در تاریخ در کنار تعبیر " کشتار عید " جاودانه کند.

وی تأکید کرد: اعلام شکست تلاش ها برای حل بحران از سوی دولت موقت مصر ضرورتا به معنی ناکامی تلاش ها نیست.

فیسک خاطرنشان کرد: ارتش مصر همچنان در تلاش برای هضم اظهارات جان مک کین سناتور آمریکایی است که تحولات مصر را " کودتا " نامیده بود. زیرا درواقع این که گروه اخوان المسلمین این چنین مورد حمایت قرار بگیرد، پدیده نادری است.

فیسک با بیان این که مشکل هواداران مرسی نداشتن هرگونه طرحی جز بازگرداندن رئیس جمهور معزول است، خاطر نشان کرد: آن ها به همین سبب به خیابان ها ریختند و با برگزاری تحصن در قاهره، چند خیابان را بستند.

وی افزود: السیسی پیش بینی می کرد که هواداران اخوان المسلمین پس از چند روز بر اثر گرمای شدید تابستان و کشته و زخمی شدن چند نفر خسته شوند؛ اما اکنون وقایع برخلاف پیش بینی ها است.

نویسنده این مقاله با مطرح کردن سئوالاتی درباره جایگاه ارتش نزد مصری ها، به این نتیجه رسید که همه مصری ها ارتش را دوست دارند اما مشکل این است که ارتش "خودش" را دوست دارد !

رابرت فیسک در پایان تاکید کرد که ارتش مصر سرمایه گذاری های عظیمی دارد که این نهاد را به یکی از ثروتمندترین ارتش عربی در یکی از فقیرترین کشورهای عرب تبدیل کرده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها