دیدار کامرون با حاکم بحرین با طعم جنگنده تایفون

دیدار کامرون با حاکم بحرین با طعم جنگنده تایفون
جمعه 18 مرداد 1392 - 20:15

روزنامه دیلی تلگراف از مذاکره حاکم مجمع الجزایر بحرین با نخست وزیر انگلیس برای خرید 12 جنگنده تیفون پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف با انتشار مقاله ای به قلم "کان کاولین" به جزئیات مذاکرات حمد بن عیسی آل خلیفه و دیوید کامرون در انگلیس پرداخت.

کاولین به نقل یکی از مسئولان بلندپایه همراه حاکم بحرین، نوشت: یکی از بندهای اصلی مذاکرات دو طرف، تمایل منامه به امضای توافقنامه خرید 12 جنگنده تایفون به ارزش یک میلیارد پوند بود.

وی خاطر نشان کرد که کامرون از آغاز کار دولتش، به احیای روابط دیپلماتیک با متحدان سنتی انگلیس در منطقه خلیج فارس پرداخت و به این منظور، هیئت هایی بازرگانی به عربستان و امارات فرستاد.

کاولین با اشاره به برخی اخبار، از احتمال سفر کامرون به بحرین در سال آینده میلادی خبر داد.

این سفر در حالی صورت می گیرد که حکومت آل خلیفه مردم معترض را سرکوب کرده و حاضر نیست حداقل اصول حقوق بشری و برابری را برای ساکنان این مجمع الجزایر به رسمیت بشناسد.

نویسنده این مقاله همچنین پیش بینی کرد که بحرین قرارداد خرید جنگنده های یورو تایفون را با انگلیس امضا کند و لندن تجهیزات نظامی دیگری به پنج کشور عرب حاشیه خلیج فارس بفروشد و از این راه به سودی سرشار برسد.

انگلیس یکی از کشورهای مهم و اصلی حامی رژیم دیکتاتوری آل خلیفه به شمار می رود و بسیاری از تجهیزات سرکوب معترضان بحرینی، توسط شرکت های انگلیسی در اختیار نیروهای امنیتی وفادار به حاکم این جزایر قرار می گیرد.

برخی از گزارش ها نیز حاکی از آن است که افسران بازنشسته سازمان اطلاعات داخلی انگلیس خود فرماندهی سرکوب ها را بر عهده دارند و سران لندن علی رغم شعارهای پر سر و صدای حقوق بشری چشم خود را به نقض حقوق بشر توسط رژیم متحد خود بسته اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها