خانواده رهبر فقید شیعیان مصر چه می کنند؟

خانواده رهبر فقید شیعیان مصر چه می کنند؟
شنبه 19 مرداد 1392 - 11:15

به دنبال محاصره منزل "اسماعیل شحاته" برادر شیخ "حسن شحاته" رهبر فقید شیعیان مصر، یکی از شخصیتهای سرشناس شیعه در مصر از دولت و نیروهای مسلح خواست از رهبران شیعیان این کشور در مقابل تهدیدها و فشارها حمایت کنند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "طاهر الهاشمی" از رهبران شیعیان مصر گفت: علت محاصره منزل "اسماعیل شحاته" برادر شیخ "حسن شحاته" رهبر فقید پیروان اهل بیت (ع) در مصر، از سوی سلفی ها، تعلل در تحقیقات درباره کشته شدن این عالم فقید است.
الهاشمی افزود: تعلل در تحقیقات و خودداری از اتخاذ اقدامات قانونی لازم علیه مجرمانی که شیخ "حسن شحاته" را به شهادت رساندند و به پیکر وی بی احترامی کردند، باعث شده است که امروز منزل برادرش نیز به محاصره درآید و سلفی های افراطی، اقداماتشان علیه شیعیان مصر را افزایش دهند. به همین دلیل لازم است که دولت و نیروهای مسلح، امنیت شیعیان مصر را تأمین نمایند.
ششم تیر ماه سال جاری سلفی های افراطی با حمله به مراسم بزرگداشت نیمه شعبان در منزل "اسماعیل شحاته"، برادر وی شیخ "حسن شحاته" رهبر معنوی شیعیان مصر را به همراه شمار دیگری از پیروان اهل بیت (ع) به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و آنها را به شهادت رساندند و به اجساد آنها بی احترامی کردند.
همچنین پس از این واقعه سلفی ها به محاصره منزل "اسماعیل شحاته" در روستای "ابومسلم" در شهر "ابوالنمرس" در استان "الجیزه" نزدیک قاهره، ادامه دادند تا بدین وسیله وی و خانواده اش را به ترک این روستا وادار نمایند. اما ریش سفیدان منطقه با پادرمیانی مانع وقوع کشتار دیگری شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها