نگرانی از شروع مجدد ناآرامی در مصر

نگرانی از شروع مجدد ناآرامی در مصر
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 09:55

العالم - در حالي كه مسوولان ارشد امنيتي مصر تاكيد كردند مقررات منع آمد و شد زمينه بازگشت آرامش به سراسر كشور را در شامگاه چهارشنبه فراهم كرد، اما ترس و نگرانيهايي از بازگشت خشونتها پس از ساعات ممنوعيت تردد وجود دارد.

به گزارش شبكه خبري العالم، پس از اقدام نيروهاي امنيتي مصر در متفرق كردن دو تحصن هواداران مرسي در قاهره در چهارشنبه خونين و پيامدهاي اين رويارويي ها در سراسر كشور، مسوولان امنيتي مصر اعلام كردند كه قانون منع آمد و شد زمينه بازگشت آرامش شبانه را فراهم كرد.

پس از رفع ممنوعيت آمد و شد در ساعت 6 بامداد، ترس و نگراني هايي از شروع مجدد خشونتها وجود دارد بويژه كه آمار كشته شدگان روز گذشته به گفته وزارت بهداشت به 278 نفر رسيد كه اغلب آنها از غيرنظاميان بودند و اين درحالي است كه وزارت كشور نيز از كشته شدن 43 نفر از نيروهاي خود خبر داد.

"محمد ابراهيم" وزير كشور مصر اعلام كرده بود كه 43 نفر از نيروهاي امنيتي از جمله 18 افسر ديروز چهارشنبه در تلاش براي متفرق كردن تحصن هاي هواداران محمد مرسي در قاهره كشته شدند.

وي در يك نشست مطبوعاتي تاكيد كرد كه "تعداد شهداي پليس 43 نفر از جمله 18 افسر است كه دو تن از آنها با درجه سرلشكر و دو نفر ديگر درجه سرهنگ داشتند. همچنين 211 نفر از جمله 55 افسر زخمي شدند كه وضعيت برخي از آنها وخيم است".

وزير كشور مصر خاطرنشان كرد كه كه به 21 مركز پليس و 7 كليسا نيز حمله شد كه برخي از آنها تخريب و برخي ديگر سوزانده شدند. همچنين آنها به طبقه همكف وزارت دارايي حمله كردند و 14 خودروي حمل پول را به سرقت بردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها