استقبال پرشور از اسرای آزاد شده فلسطینی در غزه

استقبال پرشور از اسرای آزاد شده فلسطینی در غزه
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 10:51

غزه (العالم)– اسرای آزاد شده از زندان های رژیم اشغالگر اسرائیل با استقبال پرشور خانواده های خود در کرانه باختری رود اردن و باریکه غزه روبرو شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از غزه، 26 اسیر آزاد شده فلسطینی که 15 نفر از آنان، از ساکنان غزه بودند، با استقبال گسترده فلسطینی ها و برخی از رهبران جنبش های فتح و حماس روبرو شدند.

استقبال کنندگان از اسرای فلسطینی که از طریق گذرگاه بیت حانون در شمال باریکه غزه وارد این منطقه شدند، درحالیکه پرچم فلسطین را دردست داشتند، با دسته های گل و شعارهای ملی از اسرای آزاد شده فلسطینی استقبال کردند.

قرار است 104 اسیر فلسطینی طبق توافق با مقامات رژیم صهیونیستی و همزمان با جلسات مذاکرات میان دو طرف فلسطینی - اسرائیلی از زندان های رژیم صهیونیستی طی چهار مرحله آزاد شوند که در اولین مرحله  26 اسیر فلسطینی آنان آزاد شدند.

پسر یکی از اسرای آزاد شده از زندان های رژیم اشغالگر قدس در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: زمانی که پدرم را بازداشت کردند، من 5 ماهه بودم و الان 21 ساله هستم و برای استقبال از او به اینجا آمده ام

"نهاد جنديه" از اسرای آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی هم در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت " با توجه به اینکه هنوز شمار زیادی از اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیتسی هستند ، شادی ما کامل نیست و ما خواهان آزادی همه اسرا از زندان های این رژیم هستیم و امیدواریم که ملت فلسطین با یکدیگر متحد شوند و میان آنان آشتی برقرار شود، زیرا آشتی تنها راه آزادی اسرای فلسطینی از زندان وآزادسازی سرزمین فلسطین است.

بر اساس گزارش خبرنگار العالم، هزاران فلسطینی از جریان های سیاسی مختلف به استقبال اسرای آزاد شده از زندان های رژیم صهیونیستی آمده بودند که این مساله نشان دهنده وحدت آنان در زمینه حمایت از اسرای شان است.

"جهاد غبن" آزاده فلسطینی در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: به رژیم اشغالگر قدس اعلام می کنیم که فتح، حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه های مقاومت در حمایت از اسرا با یکدیگر متحد هستند و حاضرند که بهای آزادی فرزندان خود از زندان های رژیم صهیونیستی را بپردازند و نیز آماده انجام هراقدامی برای آزادسازی قدس و مقدسات فلسطینی هستند.

بر اساس این گزارش، جنبش حماس از آزادی اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اشغالگر قدس استقبال کرد و اعلام کرده، با این مساله که آزادی اسرا، مجوزی برای ازسرگیری مذاکرات با  طرف اسرائیلی باشد، مخالفت است.

" سامي أبو زهري " از رهبران ارشد حماس در مصاحبه با شبکه خبری العالم، گفت: همه امکانات پیش روی گروه های فلسطینی به منظور آزادی اسرای فلسطینی چه از راه های دیپلماتیک یا توسل به اهرم های فشار فراهم است اما در همه این موارد، آزادی اسرا، حق طبیعی آنان است و نباید از آن به عنوان مجوزی برای مذاکره با رژیم اشغالگر استفاده کرد.

دراین حال، جنبش فلسطینی فتح نیز اعلام کرد که با همه امکانات و وسایل موجود و از راه های مختلف به تلاش خود برای آزادی دیگر اسرای فلسطینی از زندان های رژیم اشغالگر قدس ادامه می دهد.

" محمد النحال " از رهبران فتح نیز در این زمینه به خبرنگار شبکه العالم گفت: این 104 اسیر، پیش از امضای توافقنامه اسلو به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بودند و ما از طریق همه دوستانمان در مناطق مختلف جهان، همه امکانات خود را برای آزادی اسرا از زندان های رژیم صهیونیستی به کار می گیریم .

14 - 18:14

پربیننده ترین خبرها