حمایت امارات و بحرین از ارتش مصر

حمایت امارات و بحرین از ارتش مصر
پنج‌شنبه 24 مرداد 1392 - 18:02

امارات و بحرین با صدور بیانیه های جداگانه از اقدامات ارتش مصر در حمله به هواداران مرسی حمایت کردند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت امور خارجه امارات دربیانیه ای از حمله دیروز نیروهای امنیتی مصر به هواداران مرسی حمایت کرد.
اابوظبی در این بیانیه تاکید کرده است که اقدامات مسئولان مصری را بعد از "خویشتن داری ها" در دوره گذشته، درک می کند.
امارات با جانبداری آشکار از دولت مصر می افزاید: دولت مصر بارها خواستار آشتی ملی فراگیر در چارچوب نقشه راهی شد که  برآمده از خواست ملت مصر در 30 ژوئن 2013 بود و هیچ کس را از مشارکت در روند سیاسی طرد نمی کرد.
در بیانیه مزبور  همچنین با موضع گیری صریح ضد هواداران مرسی آمده است: متاسفانه گروه های تندرو سیاسی بر گفتمان خشونت و تحریک ، اختلال در منافع عمومی و تخریب اقتصاد مصر پافشاری کردند که منجر به حوادث تاسف بار اخیر شد.
وزارت امور خارجه امارات با این حال بر علاقه اش به دوری مصر و مصری ها از خشونت و خونریزی تاکید کرده و خواستار آشتی ملی  شد...
گفتنی است امارات در دوره حاکمیت اخوان المسلمین بر مصر بارها این جنبش را به تلاش برای سرنگونی حکومت ابو ظبی متهم و فعالان عضو این جنبش را بطور گسترده دستگیر کرد.

دولت بحرین نیز با صدور بیانیه ای رسمی با حمایت از اقدامات اخیر مسئولان مصری در حمله به تحصن کنندگان، ایجاد نظم و ثبات به زندگی شهروندان را از حقوق مردم مصر دانست.

"محمد فتح الله" سخنگوی وزارت بهداشت امروز آمار کشته شدگان حوادث روز چهارشنبه این کشور را 525 نفر اعلام کرد. وی همچنین خاطرنشان کرد که در جریان حوادث دیروز 2 هزار و 926 نفر مجروح شده اند.

با این حال گروه اخوان المسلمین شمار کشته شدگان و مجروحان را بسیار بیشتر از آمار اعلام شده از سوی مسئولان می داند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها