نقش مثلث شوم در انفجار تروریستی لبنان

نقش مثلث شوم در انفجار تروریستی لبنان
جمعه 25 مرداد 1392 - 23:16

بیروت، العالم- کارشناس سیاسی لبنانی، گروه المستقبل به رهبری سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان را به تشکیل گروه های تکفیری برای اجرای حملات تروریستی مانند انفجار ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان متهم کرد.

غالب قندیل روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: برای نجات کشور از بحران ها، شخصیت های سیاسی لبنان باید ارتباط خود را با عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی - که در امر تشکیل دولت جدید لبنان دخالت می کنند- قطع کنند.

نویسنده و کارشناس سیاسی لبنانی افزود: ارتباط انفجار چهل روز پیش "بئر العبد" با انفجار دیروز (پنجشنبه) ضاحیه جنوبی ارتباطی کاملا روشن و واضح است؛ مثلث آمریکا، اسرائیل و تکفیری های جنایتکار با هدف فتنه انگیزی و اختلاف افکنی میان ملل منطقه، برای تأمین منافع اسرائیل و ضربه زدن به مقاومت تلاش می کند.

قندیل گفت: هدف اصلی این مثلث شر، نابود کردن مقاومت است؛ مقاومتی که هفت سال پیش در سال 2006 در چنین روزهایی با کمک مردم لبنان و با دفع تجاوز رژیم صهیونیستی، پوشالی بودن قدرت بازدارندگی این رژیم را ثابت کرد.  

این کارشناس  لبنانی افزود: رد پای دشمن اسرائیلی در انفجار تروریستی ضاحیه جنوبی بیروت نمایان است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان هنگامی که در میدان درگیری شکست می خورند، برای تضعیف اراده مردم و دلسرد کردن آنها نسبت به مقاومت متوسل به کشتار می شود، ولی نتیجه معکوس نصیب شان خواهد شد و مردم همچنان پایبند به مقاومت باقی خواهند ماند.

قندیل از دخالت بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعاتی عربستان در امر تشکیل دولت جدید لبنان خبر داد و گفت: دیده ها و شنیده ها نشان می دهد که برخی شخصیت های سیاسی لبنان، مخالف تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت حزب الله هستند، زیرا عربستان، آمریکا و اسرائیل همچنان در امر تشکیل دولت دخالت می کنند.

وی تصریح کرد: تشکیل دولت وحدت ملی و متلاشی کردن گروه های تروریستی دو شرط مهم برای تحقق اجماع و وفاق ملی در لبنان است.

قندیل افزود: گروه های تکفیری و تروریستی در لبنان شناخته شده هستند و سیاستمدارانی که از این گروه ها حمایت می کنند نیز نام آشنا هستند و بندر بن سلطان و گروه مزدور المستقبل و متحدانش از دو سال پیش این گروه های تکفیری و تروریستی را تشکیل داده اند.

انفجار تروریستی مهیب بعد از ظهر روز پنج شنبه (24 مرداد ماه) در خیابان اصلی "بئر العبد" و "الرویس" در جنوب بیروت پایتخت لبنان به کشته شدن 24 نفر و زخمی شدن 336 نفر دیگر منجر شد.

MKH-16017:35

پربیننده ترین خبرها