آخرین کشور شورای همکاری هم تسلیم شد

آخرین کشور شورای همکاری هم تسلیم شد
شنبه 26 مرداد 1392 - 19:07

پس از تغییر تعطیلات هفتگی دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، یمن هم به عنوان آخرین عضو این شورا، روز تعطیل یهودیان را به تعطیلات هفتگی خود افزود و روزهای جمعه و شنبه را (به جای پنج شنبه و جمعه) تعطیل اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حدود دو ماه بعد از تصمیم شاه سعودی در خصوص تغییر روزهای تعطیل هفتگی، هیات وزیران یمن نیز در جلسه ای قبل از تعطیلات عید فطر، تصویب کرد که تعطیلات رسمی وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های دولتی و مالی این کشور از امروز (شنبه 26 مرداد 92) تغییر کند و روزهای جمعه و شنبه، جایگزین پنج شنبه و جمعه شود.

هیات دولت یمن، "عامل اقتصادی" را به عنوان دلیل تغییر تعطیلات رسمی هفته اعلام و خاطرنشان کرده است که این تغییر، با تعطیلات کشورهای همجوار و کشورهای جهان هماهنگ بوده و موجب تسریع مبادلات تجاری خارجی کشور می شود.

"عبدالسلام القریطی" عضو اتاق بازرگانی صنعا در این خصوص به "یونایتد پرس" گفت: با وجود اعتراض تندروها، اجرای این مصوبه با استقبال قابل توجهی مواجه خواهد شد.

وی افزود: همه از این مصوبه استقبال می کنند زیرا در عرصه های اقتصادی و سیاسی با بسیاری از کشورها هماهنگ است.

پادشاه عربستان سعودی نیز پیش از این با وجود مخالفت مجلس شورای این کشور، شخصا فرمان تغییر تعطیلات هفتگی از "پنجشنبه و جمعه" به "جمعه و شنبه" را صادر کرده بود.

در فرمان پادشاه عربستان - که یکشنبه 2 تیرماه صادر شد- آمده است: با توجه به جایگاه عربستان در اقتصاد جهان و تعهدات بین المللی کشورمان، تعطیلات هفتگی از پنجشنبه و جمعه، به جمعه و شنبه تغییر می یابد.

پادشاه عربستان در فرمان خود، این اقدام را به منظور هماهنگی بیشتر روزهای کاری هفته میان دستگاههای دولتی عربستان با دیگر کشورها و همتایان بین المللی و منطقه ای، به ویژه در امور اقتصادی دانسته است.

این در حالی است که پنجشنبه و جمعه روز تعطیلات مسلمانان؛ و شنبه روز تعطیل رسمی یهودیان است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها