وقتی سعود الفیصل خود را سخنگوی کل مصر می‌داند !

وقتی سعود الفیصل خود را سخنگوی کل مصر می‌داند !
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 10:25

وزیر خارجه عربستان در واکنش به موضع گیری اروپا در قبال خشونتها در مصر؛ با دفاع از سرکوب معترضان به دست ارتش این کشور، معترضان مصری را به خشونت طلبی متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "سعود الفیصل" پس از تحویل نامه ملک عبدالله پادشاه عربستان به "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه به خبرنگاران گفت: هدف از این نامه یکپارچه کردن دیدگاه ها درباره حوادث مصر بر اساس واقعیت ها است.
وی افزود: اگر در قوانین بین المللی بر حق تظاهرات و اظهار نظر تأکید شده، در همین قوانین گفته شده است که نباید به دارایی و یا جان شهروندان تعرض کرد و نباید هنگام اظهار نظر دست به خشونت زد.
وزیر خارجه عربستان که گویا خودش را سخنگوی همه مصری ها می داند، خاطرنشان کرد: همه ما عقیده داریم که نقشه راهی که دولت فعلی مصر تدوین کرده باید هرچه سریعتر آغاز شود؛ این خواست همه مصری ها است.
سعود الفیصل گفت: ریختن 30 میلیون نفر به خیابانها برای برگزاری سریع انتخابات و حفظ امنیتی که در دوران حکومت قبلی در معرض تهدید قرار گرفته بود، مسأله کوچکی نیست؛ این مسأله اندکی نیست که مطالبات آنان حفظ امنیت و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

اظهارات وزیر خارجه عربستان درحالی مطرح می شود که فرانسوا اولاند و دیگر سياستمداران اروپايي از مصر خواسته اند كه حالت فوق العاده را لغو و زندانيان سياسي از جمله رهبران گروه اخوان المسلمين را آزاد كند.
پاريس این روزها صحنه تحركات ديپلماتيك درخصوص بحران مصر است، و برخی مسئولان اروپايي پيش بيني کرده اند که اتحاديه اروپا در روابط خود با مصر بازنگري كند.
درپي اقدام ارتش در برچيدن دو تحصن طرفداران مرسي در ميدان رابعه العدويه والنهضه در قاهره، حدود 800 نفر دردرگيري هاي نيروهاي امنيتي و طرفداران مرسي كشته شده اند.
انتظار مي رود وزيران خارجه كشورهاي اروپايي امروز دوشنبه نشستي اضطراري را براي بررسي اوضاع مصر درسايه فشارها براي كاهش كمك هاي اروپايي به قاهره برگزار كند.

پربیننده ترین خبرها