پژوهشگر سياسي سوري:

امیدی به کمیته تحقیق سازمان ملل نیست

امیدی به کمیته تحقیق سازمان ملل نیست
دوشنبه 28 مرداد 1392 - 23:16

دمشق، العالم- نويسنده و پژوهشگر سياسي سوري موفقيت هاي ارتش سوريه در لاذقيه و ساير مناطق را نشانه نزديك شدن زمان استقرار ثبات و امنيت در كشور و نابودي جرثومه تروريست دانست و در عین حال تاکید کرد که امیدی به کمیته تحقیق سازمان ملل در مورد محکومیت کاربرد سلاح شیمیایی توسط تروریستها نیست.

ابراهيم زعير روز دوشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم با اشاره به تيم سازمان ملل كه براي تحقيق در مورد كاربرد سلاح شيميايي دیروز (يكشنبه) به دمشق رسيد، گفت: بايد به صراحت گفت كه به راحتي نمي توان به امثال اين كميته ها اعتماد كرد زيرا مشكل بتوان تصور كرد كه آنها كاملاً بي طرف و شفاف باشند و سابقه فعاليت آنها در ساير كشورها نشان مي دهد كه بيش از پرداختن به تحقيق حرفه اي، به سياسي كاري مي پردازند.
زعير تاكيد كرد سوريه تمام شواهد و اسنادي را كه ثابت مي كند گروهك هاي تروريست در خان العسل از سلاح شيميايي استفاده كرده اند به اين كميته ارائه كرده و نمي دانيم آيا در ساير مناطق هم از اين سلاح استفاده شده يا نه و اين وظيفه هيات سازمان ملل است كه اگر به چنين نتيجه اي رسيد آن را اعلام كند اما طبق پيش بيني هاي به عمل آمده آنها به سرعت درباره اين مساله اظهار نظر نخواهند كرد.
وي درباره چگونگي سفر تيم اعزامي سازمان ملل به منطقه خان العسل كه هنوز در دست تروريستهاست گفت: سازمان ملل مي تواند براي سفر اين هيات به هر نقطه اي كه بخواهد هماهنگي به عمل بياورد و ارتش سوريه هم مي تواند این گروه را تحت حفاظت خود به مناطق مورد نظر راهنمايي كند.
نويسنده سوري با اشاره به اين كه قبلا يك گروه تحقيق از روسيه به خان العسل رفته و از كاربرد سلاح شيميايي توسط تروريست ها مطمئن شده است، افزود: ماموريت تيم سازمان ملل در اين مرحله اين نيست كه سلاح شيميايي توسط چه كسي به كار برده شده بلكه به دنبال كشف اين مساله اند كه آيا اساسا سلاح شيميايي به كار رفته يا خير ، كه اين آغاز خوبي نمي تواند باشد زيرا اين گمان را ايجاد مي كند كه آنها تمايلي به اعلام کاربرد این سلاح ها توسط گروهك هاي تروريست ندارند.
سوریه در آستانه استقرار ثبات و امنیت 
زعیر اظهار داشت: اگر چه ارتش سوريه فقط توسط مردم حمايت مي شود اما در تحقق پيروزي عليه گروهك هاي تروريست كه از سوي بسياري از كشورهاي جهان و به خصوص شيخ نشين هاي نفت خيز حمايت مي شوند، نقش بزرگي ايفا كرد.
وي خاطرنشان كرد گروهك هاي تروريستي با وجود حمايت هاي بي دريغ از سوي قدرتهاي بزرگ ، زير چكمه نیروهای ارتش له شدند به خصوص در حمله غافلگيرانه اي كه در شمال لاذقيه صورت گرفت.
زعیر افزود: ارتش سوریه توانست بيشتر مناطق را از لوث وجود تروريست ها پاک كند و در حال حاضر فقط روستاي استراتژيك سلمي باقي مانده كه آن هم در روزهاي آينده فتح خواهدشد.

Ma.15:49.19

پربیننده ترین خبرها