وقتی دولت یمن جرأت مقابله با تجاوز عربستان را ندارد

وقتی دولت یمن جرأت مقابله با تجاوز عربستان را ندارد
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 18:37

برلين، العالم - یک سیاستمدار یمنی تاکید کرد: تا زمانی که عربستان ساخت دیوار حایل را متوقف نکند، قبایل یمنی ناچارند خود به دفاع از اماکن و مناطقشان برخیزند، زیرا دولت یمن جرات آن را ندارد که در برابر تجاوزگری عربستان موضع گیری کند.

"سيف الوشلي"رئیس حزب دموکراتیک یمن روز چهارشنبه درمصاحبه با شبکه خبری العالم، در باره درگیری های اخیر در مرزهای یمن و عربستان گفت: در این درگیری ها با وجود این که از انو اع سلاح های سبک و سنگین استفاده شد، اما هیچ اطلاعات قطعی درباره تعداد کشته شدگان اعم از یمنی یا عربستانی وجود ندارد.

یاد آور می شود که منابع خبری دیروز (سه شنبه) از وقوع درگیری های شدید میان قبایل مرزنشین یمنی و مرزبانان رژیم آل سعود در مرزهای دو کشور خبر دادند. این منابع اعلام کردند که این درگیری ها در مناطق مرزی در استان الجوف صورت گرفته است.

الوشلی درباره اظهارات عربستان مبنی براینکه ریاض برای ساخت دیوار حایل مرزی به خاک یمن تجاوز نکرده است ، تصریح کرد:  اینگونه سخنان را رسانه های سعودی اعلام می کنند اما رویدادها و وقایع در استان الجوف بیانگر چیز دیگری است و مردم شاهد تجاوزهای عربستان به اراضی یمن برای ساخت دیوار حائل هستند و این مساله باعث شده است که قبایل یمنی به عربستان هشدار دهند.

این سیاستمدار یمنی دیواری را که عربستان در مرزهای یمن می سازد، غیرقانونی خواند و گفت: اختلافات مرزی یمن و عربستان، مساله ای قدیمی و پیچیده است و از بیش از 40 سال پیش و از زمانی که عربستان اراضی یمن را در مناطق جیزان ، نجران و عسیر اشغال کرد، وجود دارد.

الوشلي افزود : بدون شک نظام یمن از نظر مردم این کشور برای فروش اراضی به طور غیرقانونی و بدون رضایت مردم و پارلمان عمل کرده است.

الگوگیری عربستان از دیوار نژادپرستانه صیهونیستی
وی خاطرنشان کرد: دیوار حایلی که عربستان درصدد احداث آن است، به طور کامل شبیه به دیوار نژادپرستانه است که رژیم اسرائیل در فلسطین احداث می کند.

الوشلی تصریح کرد "اسرائيل" دیوار را در مرزهایی که مرزهای این رژیم نیست و در سرزمینی که متعلق به آن نیست، احداث کرده و عربستان نیز به احداث دیوار به طور غیرقانونی و در اراضی یمن اقدام می کند.

وی اظهار داشت: عربستان علیرغم اینکه بیش از یک سوم از مساحت یمن را اشغال کرده است، ولی هنوز به این مقدار اکتفا نکرده است و از طریق احداث دیوار حائل، درصدد اشغال مناطقی جدید است.

پربیننده ترین خبرها