هلاکت سرکردگان تروریست ها در دیر الزور و دمشق

هلاکت سرکردگان تروریست ها در دیر الزور و دمشق
چهارشنبه 30 مرداد 1392 - 21:42

دمشق،العالم ـ خبرنگار العالم از کشته شدن شماری از سرکردگان گروه های مسلح در مناطق دیر الزور و حومه دمشق خبر داد.

"مازن سلمو" روز چهارشنبه از دمشق گزارش داد که نیروهای سوری به عملیات خود علیه گروه های مسلح در مناطق ملتهب ادامه می دهند و توانستند دهها نفر از آنها از جمله بسیاری از نیروهای عرب و بیگانه در مناطق مختلف را به هلاکت برسانند و بسیاری از انبارهای مهمات و سلاح های آنان را کشف و ضبط کنند.

وی افزود: عملیات نظامی نیروهای سوری در اغلب مناطق ملتهب بویژه در ریف دمشق ادامه دارد به گونه ای که نیروهای سوری حملات خود علیه گروه های مسلح در محور جنوبی ریف دمشق و بویژه در مناطق الحسینیه و الذیابیه افزایش دادند.

خبرنگار العالم ادامه داد: ارتس سوریه همچنین بسیاری از پایگاه های نظامی وابسته به گروه های مسلح در این مناطق وهمچنین خمپاره اندازها و یک تیربار سنگین تروریست ها را منهدم کرد.

مازن سلمو تصریح کرد که نیروهای سوری همچنین عناصر مسلحی را که به روستای دیرسلیمان و الحجیره گریختند، تعقیب کردند و سه تن از عناصر مسلح از جمله یکی از فرماندهان گروه که برای حمله به یکی از مقر ارتش در آن منطقه تلاش می کرد، به هلاکت رساندند.

وی اظهار داشت: ارتش همچنین تجمعات  گروه های مسلح در سوق المانطو در نزدیکی میدان المناشیر در جوبر را هدف قرار داد؛ و یکی از حملات گروه های مسلح به الغوطه الشرقیه را دفع کرد.

خبرنگار العالم گزارش داد که در دیر الزور آتش سوزی بزرگی در محل تجمع گروه های مسلح در خیابان سینما فواد صورت گرفت و اطلاعات رسیده ه از کشته شدن ده ها نفر از عناصر مسلح و تخریب شماری از انبارهای ذخیره وابسته به عناصر مسلح و کشته شدن یک فرمانده میدانی موسوم به سلیمان السرحان در منطقه الحویقه در هنگام درگیری با نیروهای سوری حکایت دارد.

وی افزود: نیروهای سوری یک انبار ذخیره در الغوطه الشرقیه در ریف حمص را کشف و ضبط کردند و در درگیری با گروه های مسلح دهها نفر از عناصر تروریستی از جمله عناصر عرب و بیگانه را به هلاکت رساندند.

خبرنگار العالم همچنین خاطرنشان کرد که منابع خبری کشته شدن بیش از 30 نفر از عناصر مسلح در منطقه القرابیص و جورة الشیاح (واقع در بخش قدیمی حمص) در درگیری با ارتش را تایید کرده و منابع نظامی نیز از پیشروی نیروهای سوری در این مناطق خبر داده اند.

مازن سلمو افزود: در ریف لاذقیه نیز منابع نظامی از تسلط نیروهای سوری بر همه روستاهای تحت کنترل گروه های مسلح از جمله الحنبوشیه و البلوطه و شیخ نبهان خبر دادند. این در حالی است که درگیریها در روستای سلمی میان نیروهای سوری و گروه های مسلح همچنان دارد بویژه که سلمی مرکز ثقل عناصر مسلح و مرکز تجمع آنها در ریف لاذقیه به شمار می آید.

به گفته وی، منابع نظامی کشته شدن دهها نفر از عناصر مسلح وابسته به جبهه النصره و از ملیتهای عرب و بیگانه در این منطقه را تاکید کردند.
11:46

پربیننده ترین خبرها