ولید المعلم : اسرائیل ذینفع بحران سوریه است

ولید المعلم : اسرائیل ذینفع بحران سوریه است
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 10:39

العالم - وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد : اسرائیل از بحران سوریه و تحولات منطقه نفع می برد و مسئولان این رژیم نیز اذعان می کنند که به مقاومت اجازه پیروزی نخواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم " ولید المعلم"  چهارشنبه شب در نشست مقام های این کشور افزود : اسرائیل از افزایش فعالیت های تروریستی در منطقه ، تخریب زیرساخت ها ، نابودکردن اقتصادها و تضعیف ارتش ها خصوصا در سوریه ، عراق و مصر خشنود است و از اینکه ویرانی همه منطقه را فرا گرفته است  ، راضی است.

وی  گفت : روشن و مبرهن است که دو گروه در جهان عرب در برابر یکدیگر قرار گرفته اند یک گروه مردمی ، ملی گرا ، ترقی خواه و آزادیخواه است و گروه دیگر افراطی و تروریستی که از حمایت طرف های منطقه ای و بین المللی مانندعربستان ، قطر ، ترکیه ، آمریکا و اسرائیل برخوردار می باشد .

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه تحولات سوریه بی ارتباط با رژیم صهیونیستی نیست ، خاطرنشان کرد: اسرائیل یکی از طرف های اصلی بحران سوریه است و 3 بار به سوریه تجاوز کرد ، به صورت آشکار اعضای زخمی گروه های تروریستی فعال در سوریه را در مراکز درمانی خود مداوا می کند و هدفش از این اقدامات ضربه زدن به مقاومت است زیرا از پیروزی مقاومت نگران است .  

المعلم افزود : اسرائیل با ائتلاف مخالفان سوری خارج نشین هماهنگ و همکار است و ائتلاف مخالفان خارج نشین از تصمیم اسرائیل برای مسلح کردن گروه های تروریستی فعال در سوریه حمایت می کند .

وزیر امور خارجه سوریه درباره موضع واشنگتن در قبال بحران سوریه نیز گفت: آمریکا خواهان تداوم فعالیت های خشونت آمیز و تروریستی در سوریه تا زمان تحقق منافع اسرائیل است لذا به بهانه های مختلف در مسیر تلاش روسیه برای برگزارکردن کنفرانس ژنو 2 سنگ اندازی می کند و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس مانند عربستان نیز در این امر با آمریکا همدست هستند و سفر بندر بن سلطان رئیس سرویس اطلاعات عربستان به روسیه نیز نشان داد که عربستان مخالف برگزاری کنفرانس ژنو 2 است زیرا معتقد است که بحران سوریه باید فقط به روش نظامی حل و فصل شود. 

المعلم بابیان اینکه ائتلاف مخالفان خارج نشین متأثر از آمریکا و عربستان است ، اظهار کرد : این ائتلاف شروطی برای حضوردر کنفرانس ژنو 2 مطرح می کند و موضعی روشن اتخاذ نمی کند، که همه این امور نشان می دهد سوریه با توطئه ای خارجی به سرکردگی اسرائیل و نقش آفرینی شیوخ حاشیه خلیج  فارس مواجه است .

المعلم درباره موضع کشورهای اروپائی نیز گفت : موضع اروپا در حال تغییر است ولی این تغییر به کُندی پیش می رود و هنوز در سطح مطلوب نیست .

المعلم از تلاش اروپا برای تعامل با سوریه خبر داد و افزود : اروپا تلاش می کند که سازمان های بشردوستانه خود را به سوریه بفرستد ولی سوریه با این امر موافقت نخواهد کرد . 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها