شکایت جدید از قرضاوی در مصر

شکایت جدید از قرضاوی در مصر
پنج‌شنبه 31 مرداد 1392 - 23:14

عضو دبیرخانه جبهه مردمی مبارزه با اخوانی شدن مصر، با ارائه مدارک و اسناد تصویری، از "یوسف قرضاوی" مفتی مصری الاصل تبعه قطر شکایت کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در این اسناد "یوسف قرضاوی" به تحریک مردم مصر علیه نظامیان و پلیس این کشور متهم شده است.

در دادخواست "محمد توفیق" عضو دبیرخانه جبهه مردمی مبارزه با اخوانی شدن مصر آمده است، قرضاوی که دارای شناسنامه قطری است و مدت چهل سال است در این کشور اقامت دارد، پس از انقلاب 30 ژوئن، تمام تلاش خود را برای هجمه ضد دولت مصر و نظامیان و پلیس این کشور به کار بست؛ دولتی که محمد مرسی را برکنار کرد.

در این دادخواست تاکید شده که یوسف قرضاوی، در مصاحبه ها و دیدارهایش که از شبکه الجزیره پخش می شد، آشکارا مردم را علیه ارتش مصر تحریک می کرد؛ وی ارتش را به کشتار مردم متهم کرده و ارتش رژیم "اسرائیل" را بهتر از ارتش مصر دانسته و با استناد به همین ادعا، در فراخوانی تحریک آمیز دخالت بیگانگان در مصر را خواستار شده است.
وی همچنین مسلمانان جهان را به جهاد در مصر ضد نظامیان و پلیس این کشور فراخواند، که این فراخوان او از شبکه خبری الجزیره قطر، شبکه الجزیره مباشر مصر، و چندین شبکه دیگر پخش شد.

محمد توفیق در دادخواست خود تاکید کرد که سخنان تحریک آمیز قرضاوی، به گسترش عملیات تروریستی گروه تروریستی هوادار اخوان المسلمین منجر شد و به کشته شدن شمار زیادی از نیروهای ارتش و پلیس انجامید که از آن میان می توان به واقعه کرداسه و کشته شدن 25 سرباز مصری در رفح و چند عملیات دیگر اشاره کرد که در جریان آنها بیش از 103 تن از افسران و سربازان ارتش مصر کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

شاکی این پرونده با استناد به این مدارک، قرضاوی را مسئول جنایت هایی دانست که در حق مردم مصر صورت گرفته و مجازات این شخص به عنوان فتنه گر و تحریک کننده و آمر قتل و خشونت را بر اساس ماده 40 قانون مجازات مصر، خواستار شد.

شکایت از یوسف قرضاوی در این برهه و پس از بازداشت گسترده اعضای اخوان المسلمین مصر درحالی است که این کشور هیچگاه به وی به دلیل مطرح کردن اظهارات تحریک آمیز ضد سوریه و حمایت از گروه های تروریستی و مسلح در سوریه اعتراض نکرده است. گروه هایی که شمار قابل توجهی از مردم سوریه را به قتل رسانده و یا آواره کرده و و خسارتهای سنگینی را به اقتصاد و زیرساختهای این کشور وارد کرده اند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها