وخامت حال دو زن اسیر فلسطینی

وخامت حال دو زن اسیر فلسطینی
جمعه 1 شهريور 1392 - 12:47

سازمان التضامن (همبستگی) از وخامت حال دو زن اسیر فلسطینی در زندان صهیونیستی " هشارون " خبر داد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، " احمد البیتاوی " پژوهشگر این موسسه مدافع حقوق بشر گفت: " لینا احمد الجربونی " 40 ساله، که دو ماه پیش عمل برداشتن کیسه صفرا انجام داده است، در حال حاضر از ورم و دردهای حاد در معده رنج می برد.

وی با اشاره به معاینه الجربونی توسط یک پزشک عرب، خاطر نشان کرد: پزشک معالج پس از تشخیص نوعی باکتری در معده این اسیر درنتیجه عمل جراحی برداشتن کیسه صفرا، جهت درمانف دارویی برای مصرف در مدت 10 روز تجویز کرد.

البیتاوی تاکید کرد که پزشک مشرف بر عمل جراحی این اسیر فلسطینی اذعان کرده است که اعزام این زن برای عمل جراحی، دیرهنگام صورت گرفته، به همین سبب توصیه کرد که الجربونی مدت بیشتری برای گذراندن دوره نقاهت، در بیمارستان بماند.

از سوی دیگر "محمد العابد" وکیل سازمان همبستگی تاکید کرد که الجربونی نتوانست برای ملاقات با خانواده از تخت پایین بیاید و علت آن، وجود میخچه هایی در پاهایش بود که این بیماری او نیز تحت درمان است.

العابد همچنین اعلام کرد که انعام عبدالجبار الحسنات اسیر 30 ساله فلسطینی نیز از بیماری میگرن رنج می برد و مرتب دچار حالت تهوع و درد شدید است و به سبب درد شدید و بستری بودن از ملاقات با خانواده بازمانده است.

الجربونی، از منطقه عرابه البطوف در شهر عکا است و در تاریخ 18/4/2002 بازداشت و به 17 سال زندان محکوم شد. انعام الحسنات نیز که از ساکنان اردوگاه الدهیشه در بیت لحم است، تاکنون یک سال از محکومیت دوساله خود را گذرانده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی اخیرا سه زن فلسطینی به نام های لینان ابو غلمه، میسر عطیانی و لینا جوابره را هنگام ملاقات با یکی از زنان اسیری که از زندان رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی سال 1948 آزاد شده بود، در شهر نابلس بازداشت کردند؛ و به این ترتیب شمار زنان اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به 13 تن رسید.

26

پربیننده ترین خبرها